جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 919712
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱
 پارلمان لهستان صادرات گوشت حلال را ممنوع کرد

حوزه/ لهستان یک قدم به نابودی صنعت بسیار پررونق گوشت حلال و کوشر در صادرات این کشور برداشته، و رای نمایندگان پارلمان در این زمینه یک روز پس تصویب یک لایحه حقوق حیوانات به تصویب رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از jta، پارلمان لهستان به ممنوعیت صادرات ۱.۸ میلیارد دلاری صنعت گوشت حلال(ویژه مسلمانان) و کوشر (مجاز برای یهودیان) در این کشور رای داد.

به گزارش خبرگزاری‌های محلی پنجشنبه شب مجلس نمایندگان لهستان به قانون حمایت از حیوانات نیز رای مثبت داد. در میان ۴۶۰ قانونگذار ، ۳۷۵ نفر از این اقدام حمایت کردند.  این لایحه هنوز باید رای مجلس سنا را به دست آورد تا لازم الاجرا شود. این قانون که متن نهایی آن هنوز منتشر نشده است، ذبح حیوانات را بدون استفاده از  ماده بیهوش کننده ممنوع کرده است. ، گوشتی که برای نیازهای اقلیت های دینی تولید می‌شود استثنا خواهد بود.

این قانون اذعان داشته که ضرر رسیده به تولیدکنندگان گوشت در پی این ممنوعیت باید توسط دولت جبران شود.

جاروسلاو کازیسنکی، رهبر حزب حاکم «قانون و عدالت»، این قانون را به مجلس داده است وی همچنین قانون دیگری را به تصویب رسانده که براساس آن کشتار حیوانات را به دلیل استفاده از پوست آن‌ها و به کارگیری از آنها در نمایش های سیرک ممنوع می کند.

گفتنی است درحالی که مسلمانان در لهستان در اقلیت به سر می‌برند و تنها ۲۰ هزار یهودی در این کشور زندگی می‌کنند اما صادرات گوشت حلال و کوشر یکی از تجارت‌های پررونق آن‌ها به حساب می‌آید.

مخالفان ذبح شرعی بدون بی‌حسی مدعی هستند که این عمل بی‌رحمانه است اما طرفداران آن می‌گویند که ذبح شرعی به دلیل شیوه‌ای که در آن به کار گرفته می‌شود سریع‌ترین روش کشتار بوده و برای حیوان بی‌درد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha