پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

حوزه/ برخی خیابان ها یا میدان های شهر را می توان به نام شخصیت های قرآنی مزین کرد  تا مردم و جوانان با نام این عزیزان قرآنی آشنا شوند و برای یادگیری امور قرآنی تشویق شوند.

حجت الاسلام سید رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: طلاب مدارس علمیه قزوین باید در طرح قرآن آموزی از قبیل (صوت - لحن، تجوید و حفظ) به مدت ۶۰ ساعت درسی شرکت داشته باشند که خوشبختانه مدیران و اساتید مدارس به خوبی از این طرح استقبال کردند که جای تقدیر دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین افزود: علمای تشیع دردهای مردم را با قرآن درمان می کردند و این کتاب آسمانی نجات بخش همه انسانها است و هر فردی می تواند با تدبر و تفکر در آن بسیاری از مشکلات زندگی خود را برطرف کند

وی اظهار کرد: باید در مدارس علمیه قزوین برای آموزش دادن قرآن کریم موج قرآنی به پا  شود تا برای یادگیری قرآن کریم اهتمام جدی صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هر قدر انسان انس با قرآنش بیشتر باشد، بهره اش از قرآن نیز بیشتر خواهد بود، البته کسانی که در قرائت و انس با قرآن  کوتاهی می کنند، روحشان بیمار است و  باید درمان شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام بالاترین هزینه ها را در زمینه فرهنگی برای منفعل کردن و بی اطلاع نگه داشتن نسل جوان از مبانی اسلام پرداخت می کنند، که باید در زمینه مقابله با آن تلاش کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: قرآن برای انسان سازی است و آمده تا هدایت جامعه را به دست گیرد و از این رو مهمترین ملجا هدایت، قرآن و عترت است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: استان قزوین از نظر امور قرآنی و تربیت حافظین قرآنی دارای اساتید برجسته ای بوده  که شاگردان برجسته ای نیز تربیت کرده اند که برای نمونه می توان به مرحوم حاج رضا یزدان پناه اشاره کرد که متأسفانه در این سال ها هیچ همایش  یا نکوداشتی در رابطه با ابعاد قرآنی این شخصیت ها برگزار نشده که باید متولیان استانی در این امر جدیت داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی خیابان ها یا میدان های شهر را می توان به نام شخصیتهای قرآنی مزین کرد  تا مردم و جوانان با نام این عزیزان قرآنی آشنا شوند و برای یادگیری امور قرآنی تشویق شوند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: رسانه ملی در این سال ها سریال و یا فیلمی ماندگاری در خصوص تأثیرات انس با قرآن تولید نکرده و اگر برنامه ای در این خصوص تولید شده بسیار کم بوده است.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: با توجه به تغییر ذائقه مردم، هنرمندان باید بیش از پیش در تولید فیلم ها و سریالهایی با مضمون قرآنی تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha