پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مسئولان مرکز مدیریت حوزه با معاونت فرهنگی حرم

حوزه/ قائم مقام معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه به ظرفیت بالای تولید محتوای تبلیغی در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌تواند در زمینه انتشار و توزیع محتواهای دینی به ما کمک کند و این آثار به زبان‌های مختلف ترجمه و در میان زائران غیر فارسی زبان توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غلامرضایی در دیدار جمعی از مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با معاون و مدیران فرهنگی حرم مطهر کریم اهل بیت(س) اظهار کرد: ما در حوزه علمیه قم ظرفیت زیادی در رصد نیازهای فرهنگی جامعه در فضای حقیقی و مجازی داریم.

وی گفت: علاوه بر تبلیغ سنتی تبلیغ اینترنتی را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و با کمک گروه‌های تبلیغی جهادی به یازده زبان دنیا در حوزه‌های پاسخ به شبهات، بیان احکام و مسائل شرعی، سیاسی، اعتقادی و شبهات پیرامون ادیان و مذاهب مختلف در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم.

قائم مقام معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه به ظرفیت بالای تولید محتوای تبلیغی در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌تواند در زمینه انتشار و توزیع محتواهای دینی به ما کمک کند و این آثار به زبان‌های مختلف ترجمه و در میان زائران غیر فارسی زبان توزیع شود.

وی با اشاره به ظرفیت طلاب جوان انقلابی در عرصه‌های مختلف تبلیغ حضوری، گفت: در حوزه تبلیغ تخصصی مانند ادیان مذاهب، کار با کودک، مشاوره خانواده، مهدویت و موارد دیگر طلاب ظرفیت خوبی دارند و می توان از آن استفاده کرد.

غلامرضایی با بیان اینکه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر می‌توان طلاب را در حرم ساماندهی کرد تا افراد خبره به این واجب الهی بپردازند، افزود: من زیاد موافق برخوردهای سلبی در مسأله حجاب نیستم و معتقدم اگر اعتقادات مردم تقویت شود حجاب نیز درست می‌شود.

وی ادامه داد: در مناسبت‌های مختلف هم می‌توان از ظرفیت طلاب جوان و با استعداد در سخنرانی‌های معارفی حرم استفاده کرد و همچنین با حمایت از گروه‌های جهادی رسانه‌ای از این ظرفیت نیز باید نهایت استفاده را برد.

قائم مقام معاونت تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: می‌توان هماهنگی‌هایی در زمینه راه‌اندازی اردوهای حرم شناسی برای طلاب، استفاده طلاب از کتابخانه و موزه حرم مطهر، تبادل اطلاعات بین سایت‌های دو مجموعه، تولید محتوا در بحث زیارت، توسل و شفاعت و همچنین تقویت بخش پاسخگویی به شبهات حرم مطهر صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha