پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ تجمع اعتراضی طلاب همدانی نسبت به خیانت عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در تجمع اعتراضی طلاب همدانی نسبت به خیانت عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس، با اشاره به جنایات این رژیم اشغالگر در طول تاریخ، اظهار داشت: اسرائیل دارای ذاتی وحشی گر، جنایتگر، غاصب و متجاوز علیه حقوق بشر است و به همین دلیل ذات او هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: با جست جو در تاریخ جنایت‌های بسیاری را مشاهده خواهیم کرد که این رژیم رقم زده است، اما اجازه بیان آن و رسانه‌ای شدن آن در سطح بین‌المللی را نداده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه غاصب بودن و اشغالگری رژیم صهیونیستی یک واقعیت است، گفت: تاکید جمهوری اسلامی بر این موضوع نه از روی اختلاف در منافع مادی، که از جهت اقدامات پلید آنها است.

وی با اشاره به خیانت اخیر سردمداران بحرین و امارات، مطرح کرد: این کشورهای به ظاهر مسلمان در لایه‌های پنهانی خود با اسرائیل دارای روابط بوده و هستند، اما به لحاظ ترس جرأت علنی کردن آن را نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به مصاحبه سفیر امارات در واشنگتن در خصوص رابطه آنها با آمریکا و فلسطین اشاره کرد و گفت: اینکه سفیر یک کشور مسلمان و عرب اشتراکات کشورش با اسرائیل آدم کش را بیشتر از مشترکات با فلسطین می داند، سؤالی است که باید از آنها در خصوص نقطه اشتراکشان پرسید.

وی تصریح کرد: پیوند بین آل سعود و آل یهود، پیوند واقعی است که در آن منبع مالی ساخت بسیاری از ساختمان های شهرک های صهیونیستی از محل بیت المال مسلمین در این کشورها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، یکی از اساسی‌ترین موضوعات مورد تاکید جمهوری اسلامی را، حفظ کرامت و وحدت جامعه اسلامی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی قصد دخالت در امور دیگر کشورها نداشته و ندارد بلکه در راستای حفظ کرامت امت اسلامی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل خدشه وارد شدن به وحدت و کرامت جامعه اسلامی را به دنبال دارد، عنوان کرد: همان طور که بزرگان اینها به ملک ری نرسیدند، امروز این افراد نیز نباید فراموش کنند که هیچ کس با کشتن حسین بن علی(ع) ملک ری نخواهند رسید.

گره زدن روابط با شیطان نتیجه‌اش ذلت است

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه این اقدام کشورهای عربی منطقه نشان داد که وجدان انسانی‌ها نیز بین رفته است، خاطرنشان کرد: جای سؤال است که چه طور می توانند با عادی سازی روابط با دشمن مسلمانان، چشم بر تمامی جنایت‌های آنان ببندند.

وی با اشاره به آیات قران، گره خوردن با شیطان را زمینه ساز ذلت انسان دانست و گفت: تنها راه نجات فلسطین تقویت جبهه مقاومت است و با وجود نقشه های دشمنان برای تضعیف این جبهه اما سرنوشت آنها به دستان جوانان این جبهه رقم خواهد خورد.

امام جمعه همدان در ادامه با محکوم کردن اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی، ابراز داشت: تعجب ما از اقدام رئیس جمهور فرانسه است که در قانون مطبوعات این کشور اظهار نظر در مورد همه موضوعات را آزاد می دانند به جز صحبت از هولوکاست و یهودی ستیزی و لذا این یعنی آزادی بیان در غرب.

وی، تمامی اقدامات اخیر را یک بازی سیاسی از جانب ترامپ و رژِیم صهیونیستی دانست و گفت: تمامی این افراد به خوبی می دانند که با حضور جبهه مقاومت راه فراری برای آنها وجود ندارند و تضعیفی برای این جبهه ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha