جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مشکلات آب شرب روستاهای تنگه هرچه سریع‌تر باید مرتفع گردد، گفت: خوزستان با این منابع آبی نباید مشکل آب شرب داشته باشد و اینکه مسئولان کشور میگویند آب خوزستان زیاد است و به خلیج‌فارس می‌ریزد تفکر نادرستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن بازدید از روستاهای محروم آبادان در جمع مردم این سه روستا حاضر و مشکلات آنها را جویا شد.

وی در بخشی از این بازدید در جمع مسئولان، اظهار داشت: وضعیت موجود در شأن مردم این مناطق نیست؛ آنها بودند که در برابر رژیم بعثی متجاوز از خاک ایران اسلامی دفاع کردند و بعد از بیش از سی سال از پایان جنگ با مشکلات این‌چنینی دست‌وپنجه نرم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تصریح کرد: مدیرانی در کار خود موفق خواهند بود و می‌توانند به مردم خدمت درخور داشته باشند که با روحیه انقلابی و جهادی با تمام توان کار را انجام دهند. این‌گونه مدیران دعای خیر مردم را به‌عنوان باقیات‌صالحات خود به همراه خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: خوزستان با این حجم از منابع آبی، چرا باید در جای‌جای استان مشکل آب شرب داشته باشد!؟ تفکر مسئولین مرکز نشین این است که آب خوزستان اضافه است و به خلیج‌فارس می‌ریزد! این تفکر غلطی است.

وی افزود: این آب حق آبه خلیج‌فارس است و اگر به دریا نریزد آب‌شور دریا وارد رودخانه می‌شود و فاجعه محیط زیستی رخ می‌دهد. دوما در تمام خوزستان از نظر آب شرب و کشاورزی مشکل وجود دارد و این آب مورد نیاز مردم این استان است. در نتیجه طرح‌های بزرگی که برای انتقال آب خوزستان برای مصارف کشاورزی، صنعت و فضای سبز دیگر استان‌ها غیرقانونی است و خطرات جدی برای خوزستان و کشور و حتی امنیت ملی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha