پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از مراسم عزاداری هیئت انصار ولایت یزد

حوزه/ به همت مدارس علمیه سطح دو خواهران شهرستان اردکان نشست پژوهشی«بررسی فرهنگ عزاداری در قرآن و مکتب تشیع» در اردکان برزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام سلمان حاجی اسماعیلی در نشست مجازی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اردکان(سطح دو) که با موضوع «بررسی فرهنگ عزاداری در قرآن و مکتب تشیع»  با همکاری مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها احمدآباد(سطح دو)، برگزار شد، اظهار داشت: وهابیون عزاداری برای ائمه(ع) و بزرگان دین را حرام می‌دانند و شیعیان را تفکیری و این مراسم را  بدعت در دین می‌خوانند و دلیل خود را فقدان این موضوع در کتاب و سنت می دانند.

وی ادامه داد: دلیل شیعیان بر برپایی عزاداری این است که در کتاب و سنت مصادیق زیاد  از جمله آیات اولیه سوره بروج آمده است که داستان اصحاب اخدود در این سوره است و خداوند داستان را برای پیامبر تعریف می‌کند و پیامبر محزون و گریه می‌کند.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی تأکید کرد: طبق برخی از آیات قرآن اولین کسی که نوحه خوان به معنای مثبت بود، خود خداوند است و اولین پا منبری، پیامبر اسلام است که این آیات را خدا بر ایشان نازل می‌کند و پیامبر محزون می‌شود.

استاد حوزه بیان کرد: نوحه به معنای فزع و جزع درست نیست. لخت شدن، قمه زدن و اشعار عاشقانه در عزاداری‌ها در شأن اهل بیت(ع) نیست.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha