پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قدرت موشکی ایران

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

آمریکا بازهم تفنگ خالی را چکاند

آمریکا مدعی شد که این کشور به منظور بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال کرده است. وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که با فعال‌سازی مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از سر گرفته خواهد شد. این در حالی است که سیزده کشور عضو شورای امنیت با درخواست آمریکا مخالفت کرده‌اند. مایک پمپئو گفته است اگر سازمان ملل متحد نتواند تحریم‌ها را اجرا کند، این موضوع «پیامدهایی» خواهد داشت. وزیر خارجه آمریکا جزییاتی از تازه‌ترین تهدید دولت ایالات متحده علیه یک سازمان بین‌المللی را اعلام نکرد. او همچنین گفت: آمریکا متعهد می‌شود کسانی که تحریم‌های ایران را نقض می‌کنند، مجازات کند. وزیرخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای خود علیه ایران گفت که «با همکاری متحدان و شرکای خود {علیه ایران} کار خواهیم کرد».پمپئو  مدعی شد که «با وضع مجدد تحریم‌ها، دنیا امن‌تر خواهد شد».در حالی آمریکا مدعی بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران شده است که با خروج این کشور از برجام، ایالات متحده نمی‌تواند از این مکانیسم علیه ایران استفاده کند.

"پدر صنایع موشکی رژیم صهیونیستی" از وحشت تل آویو پرده برداشت

پدر صنایع موشکی رژیم صهیونیستی رشد برنامه‌ فضایی ایران را مایه نگرانی برای آمریکا و برخی متحدان این کشور عنوان کرد. یک مقام ارشد صنایع موشکی رژیم صهیونیستی که از وی به عنوان پدر این صنایع در فلسطین اشغالی یاد می‌شود، رشد برنامه‌ فضایی ایران را مایه نگرانی برشمرد. به نوشته وبگاه «فرانیتر پست» «یوزی رابین» پدر صنایع موشکی رژیم اسرائیل در این باره گفت، پیشرفت سریع ایران در توسعه برنامه‌های فضایی غیر نظامی و نظامی یک نگرانی واقعی است و سال 2020 سال خوبی برای طراحی‌های فضایی ایران بوده است. یوزی رابین در بخشی دیگر به موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت و توسعه مراکز تحقیقاتی فضایی اشاره کرد و گفت، نیروی هوا فضا سپاه ایران موفقیت‌هایی قابل توجه به دست آورده است. این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز چندی قبل به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داد. وزارت خارجه این رژیم مورخ چهارشنبه سوم اردیبهشت 99 در بیانیه ای اعلام کرد: «اسرائیل قویا پرتاب ماهواره نظامی از سوی سپاه پاسداران ایران را محکوم میکند.» وزارت خارجه رژیم غاصب صهیونیستی در این بیانیه افزود: «اسرائیل خواهان محکومیت بین المللی پرتاب ماهواره از سوی ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران است تا این رژیم از فعالیتهای ناخوشایند و خطرناک بازداشته شود.» ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه از ماهواره بر ۳ مرحله ای «قاصد» از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

فرانسه دست خالی ترامپ را رو کرد

سفیر فرانسه در سازمان ملل به تعهد سه کشور اروپایی به اجرای برجام اشاره کرد و افزود: به رغم ادعای آمریکا، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران همچنان لغو شده باقی می‌ماند. «نیکلا دو ریویر» سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه در پیامی توییتری مخالفت کشورش را با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از بامداد امروز، اعلام کرد. «دو ریویر» نوشت: سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه به اجرای کامل برجام پایبند می‌مانند. این تنها راه مهار برنامه هسته‌ای ایران است. امروز تحریم‌های سازمان ملل [علیه ایران] همچنان لغو شده باقی می‌ماند و ایران همچنان مسوول عمل به وظایف خود [در برجام] است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه‌ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است. وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد. همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به جز دومینیکن، به همراه ریاست این شورا اعلام کرده‌اند که آمریکا به دلیل خروج از برجام در جایگاهی نیست که بتواند مکانیسم ماشه را فعال کند و شورای امنیت هیچ اقدامی در این خصوص نخواهد کرد. سه کشور اروپایی روز جمعه نیز در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل مخالفت خود را با بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اعلام و تاکید کردند که آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی‌تواند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

کل کشور در حالت قرمز و هشدار قرار گرفت

ایرج حریرچی افزود: موارد بستری در یک هفته گذشته بسیار افزایش داشته و در شهر تهران دو برابر شده است. وی گفت: موارد بستری روزانه در تهران حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است در حالی که فقط ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر ترخیص می‌شوند. حریرچی افزود: موارد بستری در تبریز زیر ۴۰ نفر در روز بود که اکنون به ۱۶۰ بستری رسیده و در قم که وضع شبه انفجاری دارد از ۱۰ بستری در روز به ۱۶۰ بستری رسیده ایم. معاون کل وزارت بهداشت، گفت: دیگر رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز معنی ندارد و کل کشور در حالت قرمز و هشدار قرار دارد. وی ادامه داد:  کرونا مانند دریای مواجی است که با امواج متعدد آن روبرو هستیم و چند ماه است مرگ بالای ۱۰۰ نفر در روز را تجربه می‌کنیم. حریرچی افزود: اکنون ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر بستری هستند که در مقایسه با اوج اول گسترشکرونا ۱۰ درصد افزایش داشته است. وی گفت: در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت میزان تماس افراد با یکدیگر و تردد فیزیکی به ۴۸ درصد بهمن و اسفند سال گذشته رسید و به نصف کاهش داشت، اما اکنون این رقم ۱۲ تا ۱۴ درصد شده است و مردم در مقایسه با سال گذشته یک دهم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند. معاون کل وزرات بهداشت پیش بینی کرد در ۵ ماه آینده میزان فاصله گذاری اجتماعی به زیر ۵ رصد کاهش یابد. وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو روش جلوگیری از ابتلاء به کرونا است، گفت: اکنون میزان استفاده از ماسک در کل کشور حدود ۵۰ درصد است البته در ادارات حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند. حریرچی افزود: اگر روند کنونی ادامه داشته باشد میزان مرگ و میر و تعداد افراد بستری افزایش خواهد داشت. معاون کل وزارت بهداشت گفت: ترس آگاهانه و حراست منطقی از عواقب کرونا همراه با تعقل رفتاری عامل اصلی کاهش تماس انسانی، تردد فیزیکی و افزایش استفاده از ماسک است. وی ادامه داد: بیشتر استان‌هایی که مسافرتی هستند مانند مازندران، گلستان، گیلان، خراسان رضوی آذربایجان شرقی، قم و اصفهان در وضع قرمز قرار دارند و مسافرت‌ها این وضع را تشدید می‌کند. معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه استقبال دانش آموزان از بازگشایی مدارس ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است، گفت: رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است در مناطقی که کرونا گسترش دارد مدارس تعطیل شود. وی با بیان اینکه اگر شیوه نامه‌ها رعایت نشود دانش آموزان عامل قابل توجه انتقال کرونا در جامعه می‌شوند، افزود: موارد سرپایی ۵ تا ۷ روز، موارد بستری ۲ تا ۳ هفته و موارد مرگ و میر ۴ الی ۶ هفته پس از ابتلاء به کرونا خود را نشان می‌دهد بنابراین خبرهایی که درباره مرگ یا بستری دانش آموزان به علت کرونا منتشر می‌شود درست نیست.

ایران بر رتبه نخست جهان ایستاد

در رتبه بندی مخازن نفت و گاز کشف شده در سال ۲۰۱۹، رتبه نخست جهان در کشف بزرگترین مخازن نفت و گاز با کشف ۵ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال به ایران تعلق گرفت.صالح هندی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۰ اکتشاف در جهان انجام شده افزود: سهم ایران از این اکتشاف ها، اکتشاف اول و سوم جهان بوده است. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: ایران در سال ۲۰۱۹ میدان ارم را به عنوان رتبه اول و میدان نام آوران را باعنوان رتبه سوم بزرگترین اکتشاف‌های جهان درسال گذشته میلادی به دست آورد. هندی با بیان اینکه در کسب این عناوین با بزرگترین شرکت‌های جهان رقابت کرده ایم گفت: رتبه دوم مربوط به گاز پروم روسیه با حدود ۳ میلیارد بشکه و اختلاف فاحش با کشفیات ایران، رتبه سوم مربوط به شرکت قدیمی و قوی بریتیش پترولیوم، رتبه چهارم مربوط به ابر شرکت اکسون موبیل ایالات متحده و رتبه پنجم متعلق به نفت فلات قاره چین بوده است. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال درسال ۲۰۱۹ درجهان کشف شده است افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم حدود ۵ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال برای کشور ثبت کنیم که ۲۵ درصد کل نفت وگاز کشف شده در سال ۲۰۱۹ جهان است. وی با بیان اینکه این موفقیت درحالی بدست آمده که کشور ما با محدودیت‌های بسیاری مواجه است و در شرایط سختی کار می‌کنیم ادامه داد: در یک رقابت نابرابر و در شرایط تحریم، موفق شدیم بزرگترین کشف ۲۰۱۹ را از آن جمهوری اسلامی کنیم. هندی درباره فعالیت‌های آتی اکتشاف در کشور هم گفت: کار تکمیل دو چاه اکتشافی انجام شده و سه چاه دیگر هم در نیمه دوم سال تکمیل خواهد شد و با کشفیاتی که امیدواریم در این مناطق به ثبت برسانیم، تکرار رتبه بزرگترین کشف جهان برای سال آینده دور از انتظار نیست. وی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی هم اکنون در دشت آبادان، ناحیه زمین شناسی دزفول و خلیج فارس در حال انجام است افزود: امسال در اکتشاف به مناطق جدید نیز ورود کرده ایم و به دنبال کشف منابع نفت و گاز در استان گلستان در موقعیت هیرکان و دشت مغان در موقعیت ارتوداغ هستیم که امسال کار حفاری چاه‌ها آغاز می‌شود و اگر این حفاری‌ها به نتیجه برسد با توجه به موقعیت این مناطق دستاورد بزرگی برای کشور به حساب می‌آید. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در کسب داده‌ها برای نخستین بار، یک طرح اکتشافی در منطقه بستان آباد میانه و طرح بسیار بزرگ دیگری در شرق بندرعباس و در منطقه جازموریان آغاز کرده ایم که به دلیل وسعت طرح ها، نتایج آن به سال‌های آینده موکول خواهد شد.

شیب فوتی ها صعودی شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان باختند.دکتر لاری با اشاره به شناسایی ۲۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور، افزود: همچنین ۱۱۴۹ فرد مبتلا به کرونا بستری شدند. وی گفت: ۳۸۹۳ نفر از مبتلایان به کرونا حالشان کاملاً وخیم است. دکتر لاری گفت: با فوت ۱۶۶ هموطن دیگر به علت ابتلا به کرونا، مجموع جان باختگان به ۲۴ هزار و ۱۱۸ تن رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تعداد کل مبتلایان ایرانی کرونا به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید که خوشبختانه تاکنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از هموطنان مبتلا بهبود یافته اند.

مرغ وارد کانال ۱۹ هزار تومان شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است. به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۸۰۰ تومان رشد داشته است. اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی در دامنه ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار تومان باقی بماند، اما تصور بنده آن است که در آینده‌ای نه چندان دور با بحران مرغ در کشور روبرو شویم. نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه وضعیت بازار نهاده‌های دامی کماکان بحرانی است، بیان کرد: علی رغم وعده‌های مسئولان طی روزهای اخیر تغییری در وضعیت نهاده‌های دامی ایجاد نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه تمام شده تولید هر کیلو مرغ زنده با احتساب نهاده‌های دولتی ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است، اما در شرایط فعلی که تنها ۴۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین می‌شود هزینه تمام شده هر کیلو مرغ زنده به بیش از ۱۶ هزار تومان و مرغ گرم ۲۳ هزار تومان می‌رسد. نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه یارانه تولید نباید از جیب مرغدار پرداخت شود، بیان کرد: با وجود قیمت بالای نهاده‌های دامی انتظار می‌رود که ستاد تنظیم بازار مطابق با واقعیت نرخ مصوب را اعلام کند، در غیر این صورت پایداری تولید محقق نخواهد شد. اسداله نژاد در پایان با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تولید با قیمت مرغ همخوانی ندارد، تصریح کرد: طی روزهای اخیر مسئولان ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مصوب تخم مرغ موافقت کردند و حال امیدواریم در کنار تسریع تأمین نهاده‌ها، نرخ مصوب مرغ افزایش یابد چرا که قیمت فعلی این کالا به هیچ عنوان مورد رضایت مرغداران نیست.

سردار سلامی بدبینانه ترین سناریوی جنگ را پیش‌بینی کرد

فرمانده کل سپاه گفت: قادریم تمام پایگاه های آمریکا را اشغال کنیم، قدرتی که ذخیره کرده‌ایم بر اساس بد بینانه ترین سناریوی جنگ با آمریکا و همپیمانان اوست ما با منطق پیروزی آرایش قدرت داده ایم و ابزارهای یک جنگ طولانی مدت را فراهم کرده ایم. سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در برنامه نگاه یک طی سخنانی اظهار داشت: حضرت امام مانند یک خورشید در همه عالم طلوع کرد و رسالتی پیامبر گونه داشت. وی افزود: ایستادگی را امام راحل معنا کرد و مصداق آن را در مقابل ابرقدرت‌ها به نمایش گذاشت. امام کسی بود که بی اعتنایی به قدرتها را به ما یاد داد و نشان داد قدرتهای مادی هیچ هویتی ندارند و وقتی امام گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند بعدها دیدیم آمریکا هیچ غلطی نکرد. سردار سلامی ادامه داد: سرزمین ما پر از ستاره است. شهدا کسانی هستند که راه را به ما یاد می دهند تا امروز جهان ثمرات قد کشیدن انقلاب را می بیند. در بین شهدا کسی چون خورشید می درخشد. سردار سلیمانی کسی بود که 41 سال لباس جهاد را از تن بدر نیاورد و هیچ آرزویی جز عزت مسلمانان نداشت. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: واقعا دفاع مقدس ما سرشار از شگفتی های بی نظیر است. معتقدم دفاع مقدس انبساطی است از عاشورا و این مقاومت فداراکانه اصحاب امام حسین در هشت سال دفاع مقدس ما انبساط پیدا کرد. چون اصحاب امام حسین همان اهداف امام حسین را دنبال می کردند. انقلاب ما جلوه جدید از قدرت در جهان بود که قرار بود موازنه قوا را به هم بزند. اولین واکنش ابرقدرت‌ها به این زلزله سیاسی که می توانست اضلاع قدرت در جهان تغییر دهد. بنابر این نگ ‌دعا یک واکنش سازمان یافته علیه ملت ایران بود. سردار سلامی ادامه داد: همه محاسبات نشان می داد انتخاب نقطه درست بود و همه چیز نشان می داد آنها قادر هستند نظام اسلامی را نابود کنند. بنا بر این این فرضیه ای بود تا نشان دهند بدون اتکا به ابرقدرت‌ها استقلال برای ملت ها ممکن نیست. وی گفت: آنچه گه صورت گرفت نشان داد معادله قدرت آنها درست نبود. در جنگ دو طرف با برآوردهای اطلاعاتی به جنگ یکدیگر می روند و تمام مسائل محاسبه می شود. در جنگ کسی پیروز است که قوی تر است و بتواندمعادله قدرت را بسازد. جنگ ما نشان داد تسلحیات و گستره جغرافیایی و حمایت ابرقدرت‌ها نمی تواند موفقیت تولید کند و چیزی که می تواند پیروزی ایجاد کند ایمان و قدرت مردانی است که برای خدا شمشیر می زنند. فرمانده کل سپاه در باره احتمال حمله نظامی به کشور گفت: هیچ قدرتی امروز از جمله آمریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیه ملت ایران را ندارد و ملت ایران از این بلوغ های تحقیر  آمیز نگران نباشند. سردار سلامی تاکید کرد:انتقام ما درباره سردار سلیمانی عادلانه است و ما هرگز کسی که در این ماجرا دست نداشته را ترور نمی کنیم و نمی کشیم. ولی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. طبس و آتش گرفتن آمریکایی ها در طوفان، شکست آنها در دفاع مقدس، نا توانی آمریکا در تحریم اقتصادی و عجز آنها در تهاجم فرهنگی، دستگیری تفنگداران آمریکایی، اسقاط هواپیمای جاسوسی آنها و ضربه به عین الاسد مصداق های واقعی هستند. ملت ایران بندهن ما پیشمرگ این ملت هستیم و تا هستیم اجازه نمی دهیم یک تار مو از سر ملت ایران کم شود و اگر دشمن چنین کرد بداند نابودی خود را ترسیم کرده است. دشمن اراده و توان بزای جنگیدن ندارد و تدبیر سیاسی آنها در پی در هم فروپاشیده این نظام استکباری است. سردار سلامی ادامه داد: وقتی رهبر کسور آمریکا فاقد دانش و شناخت همیق و دقیق از قدرت نظامی است طبیعی است که به بیان اعداد افراد آمیز روی می آورد. و قدرتهای این چنینی در بلوغ زندگی می کنند. امروز آمریکا شرایط یک جنگ حدید در منطقه با جمهوری اسلامی را ندارد و هیچ کدام از شاخص های قدرت آمریکا را برای یک جنگ مجدد دریایی نمی کند. امروز زوال عقل سیاسی و انحطاط در تدبیر در دوره ترامپ به اوج خود رسیده و آنها ارتش آمریکا را به یک ارتش فرسوده تبدیل کرده اند و نمی تواند در یک جنگ بزرگ علیه ایران شرکت کند. ارتش آمریکا توان بازسازی خود را از است داده و نیروهای او روحیه خود را از دست داده اند. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اساسا جامعه آمریکا به لحاظ روانی پذیرش تلفات زیاد را ندارد. اگر آمریکایی بخواهد. در کشور ما بجنگند باید در منطقه باشند. وقتی در این منطقه مستقر شوند همه جا زیر دید و تیر ما هستند و ما قادریم تمام پایگاه های آنها را اشغال کنیم. حتی می توانیم منطقه را جارو کنیم و قدرتی که امروز ذخیره کرده ایم بر اساس بد بینانه ترین سناریوی جنگ با آمریکا و همپیمانان آمریکا است ما با منطق پیروزی آرایش قدرت داده ایم و ابزارهای یک جنگ طولانی مدت را فراهم کرده ایم. اگر آمریکایی ها در منطقه بماند تحت تاثیر اقدامات طوفانی آفندی ما قرار خواهندگرفت. وی ادامه داد: زمانیکه در ضعیف ترین موقعیت نظامی خود بودیم ایستادیم. در آن زمان فاصله قدرت بسیار زیاد بود و ما توانستیم معادله درت را بسازیم. ما اه تعقیب و تنبیه متجاوزیم. ما هزاران گردان روی زمین داریم که اگر به حرکت آیند تمام پایگاه های آمریکا را به آتش می کشیم. بهترین گزینه این است که آمریکایی ها خود را در معرض یک نیروی مسلح پایان پذیر قرار ندهند. وقتی عین الاسد را زدیم بر مبنای این فرض زدیم که آمریکایی های واکنش نشان می دهند و 100 ها موشک دیگر آماده کرده بودیم اما موشک بخش کوچکی از توان ما است وا گر این شیر قدرت ما به حرکت در آید چیزی جلو دار آن نیست. ما جنگ افروزی نمی کنیم اما توان تعقیب دشمن و انهدام آن را داریم. سردار سلامی تاکید کرد:انتقام ما درباره سردار سلیمانی عادلانه است و ما هرگز کسی که در این ماجرا دست نداشته را ترور نمی کنیم و نمی کشیم. ولی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. طبس و آتش گرفتن آمریکایی ها در طوفان، شکست آنها در دفاع مقدس، نا توانی آمریکا در تحریم اقتصادی و عجز آنها در تهاجم فرهنگی، دستگیری تفنگداران آمریکایی، اسقاط هواپیمای جاسوسی آنها و ضربه به عین الاسد مصداق های واقعی هستند. ملت ایران بندهن ما پیشمرگ این ملت هستیم و تا هستیم اجازه نمی دهیم یک تار مو از سر ملت ایران کم شود و اگر دشمن چنین کرد بداند نابودی خود را ترسیم کرده است. دشمن اراده و توان بزای جنگیدن ندارد و تدبیر سیاسی آنها در پی در هم فروپاشیده این نظام استکباری است. وی گفت: این واقعیت است که عین الاسد را در برابر شهادت سردار سلیمانی قرار ندادیم و این انتقام ما نبود و این برای یک موازنه روانی بود. ما می خواستیم اراده ملت ایران را بر دشمن تحمیل کنیم. هدف ما کشتن سربازان آمریکایی نبود و ما تاسیسات پایگاه را هدف قرار دادیم. تاوان شهادت سردار سلیمانی را باید نظام سلطه پس بدهد و شکست نظام آمریکا انتقام حاج قاسم است. ما اطلاعات دقیقی نداریم چه تعداد آنجا کشته شده اند شاید تصادفا اتفاقی افتاده باشد. حتی ژنرال های آمریکایی هم در این حدو اندازه نیستند. ولی آمریکا باید طعم تلخ این انتقام سخت را بکشد. فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز انتقام حاج قاسم تنها خواست ملت ایران نیست و تمام آزادگان جهان اسلام خواستار این انتقام هستند. امروز مردان بزرگی پرچم حاج قاسم را بدست گرفته اند و این پرچم زمین نیافتاده است. وقتی یک فرمانده برزگ شهید می شود روح او تکثیر می شود. امروز میلیون ها جوان مسلمان آرزو دارند در این راه حرکت کنند و مشتاق جهاد هستند. با شهادت حاج قاسم هیچ اتفاقی در جبهه مقاومت نیافتاده است. سوریه و لبنان و عراق همچنان پابرجا هستند و پیشانی بند مقاومت بر پیشانی جوان این جبهه است. فرمانده کل سپاه اظهار داشت:سلاح ها و تجهیزات بی جان و بی روح هستند. شما تصور کنید دو سرباز؛ یکی وقتی از شکاف درجه و نوک مگسک دشمن را نشانه می رود در جستجوی نفوذ به عقبه دشمن است؛ یعنی در جستجوی شکست دادن هیمنه یک دشمن بزرگ است.او صاحب یک آرمان قوی است و می گوید باید آمریکا، اسراییل و متحدان منطقه ای او را شکست دهیم، او در جستجوی یک آرمان بزرگ است. وی افزود: این انسان برد سلاحش به اندازه برد آرمان و هدفش بلند می شود.همانطور که امام علی علیه السلام فرمودند طول شمشیره با پیش نهادن گام ها بلند کنید،چنین سربازی حرکت می کند. او فرزند جهاد است، با شمشیر زندگی می کند  شوق شهادت دارد. هیچ بن بستی در مسیر او وجود ندارد، هیچ مانعی او را متوقف و زمینگیر نمی کند. اما از طرف دیگر به یک سرباز هم نگاه کنید، تمام هدف او حفظ جان خود اوست. او فقز بر اساس دستورات حرفه ای می جنگد، همانطور که وقتی سرباز آمریکایی زخمی شد و او را مجروح می بردند به زبان انگلیسی گفت:«let me live» کاری کنید که زنده بمانم. اما یک بسیجی و یک سرباز، یک پاسدار و یک ارتشی دلاور ایرانی همه اشتیاقش به شهادت است، زره او پشت ندارد. هر وداعی آخرین وداع اوست. وی همچنین گفت:او شوق بازگشت ندارد و یک راه بلندی را طی می کند. قطعا در تقابل این دو که نماد دو نظام سیاسی است، یک نظان سیاسی که در جستجوی تسلط ظالمانه بر عالم است و یکی که به دنبال احیای سعادت بشر است. وقتی این دو اراده با هم درگیر می شود به طور طبیعی آن کسی پپیروز می شود که در جستجوی حقیقت است. اینکه شما ملاحظه می کنید ملت ایران یکپارچه جهاد شدند و همه به جنگ آمدند یکی از درس های بزرگ دفاع مقدس است.هر امتی و هر ملتی به اندازه ارتفاع رهبر خود بالا می رود. شخصیت هر ملتی به وسعت شخصیت رهبر اوست. سرلشکر سلامی ادامه داد: وقتی رهبری مثل امام با آن روح بلند و آن نفس گرم و قدرت نفوذ بر قلبها انسانهایی سرشار از شوق به شهادت می سازد این جامعه بزرگ می شود و از مرز محدودست سلاح ها عبور می کند، از فراز موانع عبور می کند. نه اروند خروشان می تواند مانعی برای عبور سربازان شود، نه هورالهویزه نه هورالعظیم، نه رمل های غرب سوسنگرد، نه ارتفاعات سر به فلک کشیده غرب، نه کرخه، نه کارون و نه میدانهای مین چند کیلومتری و بشکه های انفجاری، نه سیم خاردارها، نه موانع خورشیدی و نه اینهمه خطوط پدافندی به هم پیوسته و به هم فشرده چند لایه و نه غرش توپها و تانکهایی که زمین را تکان می دهند، هیچ یک از اینها بر قلب تصمیم گیران و اجرا کنندگان،فرماندهان و رزمندگان جز ثبات قدم نخواهد افزود و این رمز پیروزی است.این سرمایه ماندگار از دفاع مقدس و میرثی ایت که ما را تا به امروز امن نگه داشته و ما را برای مخاطرات احتمالی آینده آماده کرده است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج سازندگی با ده‌ها هزار گروه جهادی برای دیروز، امروز و فردای این کشور به کمک اقشار محروم جامعه می رود، عنوان کرد: در بخش محرومیت زدایی و کمک‌های مومنانه سپاه با کمک دستگاه های دیگر، توانسته است در پدیده شوم کرونا با کمک همه ارکان نظام از جمله دولت و ملت به گونه‌ای اقدام کنند که یک بیمار رها شده و یا یک نیازمند رهاشده در جامعه وجود نداشته باشد و فرهنگ انفاق و سبقت در خیرات بعنوان یک فرهنگ حیات بخش یک مدل جدید مدیریت در شرایط بحران ایجاد کرد. سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت جامعه آمریکا که در یک بحران مثل کرونا، نظام سلامتش دچار فروپاشی شد، گفت: موسسه بلومبرگ اعلام کرد که 30 میلیون انسان گرسنه و 40 میلیون بیکار در آمریکا وجود دارد و نظام سیاسی آمریکا قادر نیست در برابر این پدیده مقاومت کند. این را مقایسه کنید با جامعه ایران که چگونه با مفهوم کمک مومنانه آن نشاط اجتماعی را ایجاد کرد و مردم شادی ها را تقسیم کردند و امروز این جامعه توانسته موفق و سربلند باشد. وی با بیان اینکه ملت ایران می تواند فشارهای سیاسی و اقتصادی و روانی را مهار کند، خاطرنشان کرد: دشمن همه جانبه حمله کرده بود تا ملت ایران را بشکند، هرچه تلاش کرد هیچ نتیجه ای نگرفت. مقاومت این ملت متوقف نمی شود و امروز عزیز و سربلند است. مشکلات امروز کشور ما در پیشرفته ترین جوامع هم وجود دارد؛ آنها همه عاجز و ناتوانند اما اینجا وضعیت متفاوت است. سردار سلامی درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسراییل گفت: اصل این ماجرا مانور انتخاباتی آمریکا بود و این یک تئاتر سیاسی بود. تاریخ سیاسی اعراب و اسراییل هم از این وقایع زیاد دیده است. در حقیقت هیچ اتفاقی جدیدی نیافتاده است و آنها کاری را که قبلا مخفی انجام می دادند آشکار کرده اند. این یک ازدواج راحتی است که هر دو را ناراحت خواهد کرد و یک طلاق خونین رخ خواهد داد. اگر اسراییل به خلیج فارس بیاید به نابودی نزدیک می شود. آمریکا می خواست دور مکزیک دیوار بکشد اما دور کاخ سفید دیوار کشیده است. اسراییل که آرزوی نیل تا فرات را داشت آن دیوارها را نمی کشید. اسراییل خود را در یک پادگان محصور کرده است. سردار سلامی درباره مکانیزم ماشه عنوان کرد: آمریکا از لحاظ سیاسی صلاحیت این کار را ندارد و ما هم مقتدرانه از منافع خود دفاع می کنیم. تحریم تسلیحاتی برما تاثیر ندارد اما این یک حق سیاسی برای ما است که آن را خواهیم گرفت. اگر این ماشه چکانده شود یک گلوله مشقی هم از آن بیرون نمی آید. اگر حقوق ما در برجام به رسمیت شناخته نشود اقدامات خود را محکم دنبال می کنیم.

آمار رعایت های بهداشتی کاهشی شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر در کشور پایین آمده و این نگران کننده است. این میزان از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته و این خبر بدی است. روحانی گفت: ... باید مراقبت بهداشتی را در فصل پائیز بیشتر کنیم. یک نوع بیماری هم در همسایگی ما ایجاد شده که شبه ذات الریه است و شنیدم از کرونا خطرناکتر است.

یک هندی ایرانی‌تبار قول واکسن را داد

 سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار داشت: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آمریکایی‌ها پیش فروش کرده است، مدیر عامل این شرکت فردی ایرانی‌الاصل زرتشتی است که به ما قول داده است ۲۰ میلیون دوز واکسن را با قیمت پایین‌تر به ما بفروشد. وی عنوان کرد: ما در حال انجام اقدامات لازم برای تامین این واکسن هستیم که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

رییسی دستور جدید زندان ها را صادر کرد

رییس قوه قضائیه ضمن «تقدیر از بازدیدهای سرزده از زندان های استان ها» به رئیس سازمان زندان ها دستور داد: گزارش وضعیت زندان ها و بخصوص بازداشت های غیرضرور هر استان ضمن انعکاس به رئیس کل دادگستری استان به حوزه ریاست ارسال شود. آیت الله رئیسی تاکید کرد: معاون قضایی زندان ها،  مسائل زندانیان را با استفاده از کارشناسان حقوقی دنبال کند و گلایه ها و مشکلات را پیگیری نماید. سازمان زندان ها ضامن اجرای دستورات و بخشنامه های رییس قوه قضاییه در زندان ها می باشد.

درخواست اعاده دادرسی مرتضوی رد شد

میرمجید طاهری، وکیل خانواده روح الامینی با اشاره به پرونده شکایت از سعید مرتضوی به تسنیم اظهار داشت: ۲۱ مرداد ماه جلسه دادگاه بود که رسیدگی به پایان رسید و درخواست اعاده دادرسی مرتضوی رد شد و ۲۰ روز هم قابل فرجام‌خواهی است و در صورتی که مرتضوی به رأی اعتراض کند، این پرونده در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود. سید عبدالحسین روح‌الامینی و همسر ایشان خانم زهره حقیقی، جوادی‌فر و کامرانی، شاکیان پرونده هستند که فرزندان آنها در سال ۸۸ در بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک بازداشت موقت شدند که در خلال آن فوت کردند.

دو فوریتی های مجلس سه رقمی شد

محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین مصاحبه ای با روزنامه ایران داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: همه رؤسای جمهوری ما در دور دوم ریاست از کم بودن اختیارات‌شان گلایه می‌کنند، کسی هم نمی‌گوید که آقای رئیس‌جمهوری تو با این قانون اساسی رئیس‌جمهوری شده‌ای. بنابر این چنین گرفتاری‌هایی پیش می‌آید یعنی مردم مجبورند آدم‌ها را انتخاب کنند. آدم‌ها هم برای اینکه رأی بیاورند هر وعده‌ای که به ذهن‌شان می‌رسد مطرح می‌کنند. امکان سنجی هم نمی‌کنند. مراکز پژوهشی و تحقیقی هم پشت سر آنها نیست که بگوید این وعده تا چه حد شدنی است. اما اگر انتخاب رأی دهندگان حزبی باشد؛ حزب می‌داند که قرار نیست فقط یک بار و برای یک یا دو دوره چهار ساله انتخاب شود. *یک اشکالی هم که در مجلس وجود دارد این است که تعداد طرح‌ها زیاد است و چنان که می‌بینیم برای بسیاری از طرح‌ها هم دو فوریت تصویب شده است. این در حالی است که دو یا سه فوریت برای موارد کاملاً استثنایی است. اگر قرار باشد ما صد طرح در مجلس اعلام وصول کنیم که شامل 80 طرح دوفوریتی باشد که دوفوریتی‌ها صف‌شان حتی طولانی‌تر از طرح‌های عادی می‌شود... حال آنکه آن‌طور که شنیده‌ام الان 100 طرح دو فوریتی در مجلس وجود دارد. باید به قوه قضائیه بگوییم شما که کار خوبی می‌کنی و غلط دیکته دیگران را می‌گیری و باید هم بگیری چرا هنوز در مقابل آنها که به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند و ترک فعل می‌کنند نایستاده‌ای؟ من هنوز نشنیده‌ام که قوه قضائیه مسئولی را به خاطر ترک فعل محاکمه کند و به او بگوید تو وظیفه داشتی این فهرست از کارها را انجام بدهی اما انجام ندادی.

سردار تاوان شهادت حاج قاسم را تعیین کرد

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هدف ما از هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد مورد اصابت قرار دادن سربازان آمریکایی نبود، گفت: ما تنها تاسیسات پایگاه را نشانه گرفته ایم و تنها می‌خواستیم ثابت کنیم زمانی که می‌گوییم می‌زنیم، می‌زنیم انتقام حاج قاسم ابعاد وسیعی دارد که شامل سربازان آمریکایی نمی شود تاوان این شهادت و ترور را نظام سیاسی آمریکا باید بدهد نظام سلطه که چنین تصمیماتی در آن گرفته شده باید به فروپاشی برسد.

سیم کارت های مزاحم از رد ه خارج شدند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع تعداد بیش از ۳۳۰ هزار خط شخصی سیم کارت تلفن همراه به دلیل مزاحمت پیامکی خبر داد. بر اساس این گزارش خطوط شخصی قطع شده سیم کارت‌های مزاحمت‌های پیامکی تا ۲۹ شهریورماه بیش از ۳۳۰ هزار سیم کارت است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل تخلف مزاحمت پیامکی مسدود شده است.

نتایج اولیه کنکور اعلام شد

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۹ به صورت کارنامه تهیه و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. انتخاب رشته مجازین کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر ماه جاری آغاز می‌شود و تا روز شنبه پنجم این ماه ادامه دارد. داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود. در صورتیکه در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌هایی با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور می‌توان نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کرد. در صورتی که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی شده‌اید، در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه‌مندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۳ هزار ریال از طریق درگاه سازمان می‌توانید علاقه‌مندی خود را اعلام کنید. همچنین سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ دوم مهر ماه از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود و ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. بر این اساس انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌های با آزمون مجزا از فرایند انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام می‌شود. متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند. در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را نخواهید داشت. همچنین  متقاضیانی که در سهمیه ثبت نامی خود مغایرتی مشاهده می‌کنند لازم است تا تاریخ دوم مهر به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده و نسبت به حل مساله سهمیه خود اقدام کنند و متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ دوم مهر به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

ماشین قطعات داخلی راه افتاد

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران گفت: ساخت برخی قطعات وارداتی خودروهای ایرانی آغاز شده و به زودی سهم ۷۰ درصدی تولید داخلی قطعات و لوازم یدکی خودرو به ٩٠ درصد افزایش می‌یابد. «محمدرضا نجفی‌منش» افزود: سه هزارو ٣٠٠ نوع قطعه نظیر قطعات فلزی، پرسی و فنری  برای ساخت خودرو به کار می‌رود که برخی از آن‌ها داخلی و برخی وارداتی بوده و تحریم‌ها موجب شده‌است که قطعه‌سازان بیش از پیش به توان داخلی تکیه کنند. به گفته وی عمده تولیدکنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو در استان تهران استقرار دارند و از تکنولوژی روز بهره‌مند هستند تا محصول باکیفیت به بازار عرضه کنند. رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران بیان کرد: اکنون به میزان سه تا ۳.۵ میلیارد دلار قطعه و لوازم یدکی خودرو وارد کشور می‌شود و داخلی‌سازی برخی قطعات خودرو از خروج یک تا دو میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند. وی در عین حال افزود: قطعات استاندارد و تجهیزات مورد نیاز دو خودروساز بزرگ کشور طی سه ماه گذشته به کشور وارد و در گمرکات دپو شده‌است. نجفی‌منش با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در ایران‌خودرو و سایپا دپو شده است، ادامه ‌داد:‌ برآورد می‌شود با ترخیص این محموله‌ها بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دستگاه از خودروها به دست مشتریان برسد. وی بیان کرد: عمده قطعات کسری خودروسازان قطعات الکترونیک است که ساخت داخل ندارد و اکنون در حال ترخیص است. داشتن قطعات باکیفیت در صنعت خودروسازی می‌تواند باعث بهره‌وری بیشتر شود و واحدهای تولیدی قطعات خودرو که بیشتر آنها در استان تهران استقرار دارد، برای دستیابی به بالاترین کیفیت سعی دارند تا همیشه خود را بروز نگه دارند و با تکنولوژی روز حرکت کنند.

ادعای شکنجه افکاری تکذیب شد

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه جرائم این دو فرد با یکدیگر متفاوت بود، افزود: با فرض همزمانی تحقیقات پرونده نوید افکاری و شاهین ناصری تحقیقات پرونده این افراد در دو اداره مختلف یعنی یکی دایره قتل آگاهی و دیگری در اداره جعل و کلاهبرداری انجام شده که در دو طبقه مختلف با فاصله مکانی بسیار زیاد مستقر شده اند؛ بنابراین ادعای این فرد مبنی بر اینکه شاهد شکنجه بوده، کاملا کذب و به دور از منطق است. وی با اشاره به اینکه فرد ادعا کننده کلاهبرداری حرفه ای با ٨ سابقه بازداشت به اتهام کلاهبرداری و جعل و استفاده از سند مجعول و محکومیت متعدد قضایی در همین عناوین است، گفت: رسانه های غربی در این مسئله به اندازه ای مستأصل شده اند که برای اثبات اخبار بی پایه و اساس خود به ادعاهای یک کلاهبردار با سابقه محکومیت متعدد استناد می کنند . وی تصریح کرد: بر اساس استعلام از زندان این محکوم اخیراً به لحاظ طرح های مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زندان از بند قبلی منتقل شده اما شتابزدگی رسانه ها و نا آگاهان باعث شده ادعای جدید مفقود شدن وی را مطرح نمایند حال آنکه آیا امکان مفقودی فردی با شکات متعدد که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کند؛ وجود دارد؟این مقام مسئول قضایی استان گفت: ماجرای نوید افکاری و مجازات قانونی وی به یک سریال رسانه ای بی محتوا ی شکست خورده برای غرب و معاندان تبدیل شده اما آنچه مسلم است کارگردانان این سریال از قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای قانون و عدالت و رقم زدن پایان داستان برخلاف میل آنان به شدت عصبانی هستند.

کرونا اعتیاد را گران کرد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیر چشمگیری در میزان تولید و قیمت انواع مواد مخدر داشته بگونه‌ای که در شرایط کرونایی شاهد افزایش قیمت انواع مواد مخدر بوده‌ایم. سردار مجید کریمی در پاسخ به این سئوال که آیا شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و در کشور در تولید و قیمت مواد مخدر تاثیر گذاشت،  افزود: در بدو شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه هنوز ویروس ناشناخته بود، شاهد این بودیم که بخشی از مواد مخدر توسط سیستم های حمل و نقل جهانی ترانزیت و جابه جا می شود به واسطه اینکه این حمل و نقل ها کاهش یافت در سراسر دنیا بخشی از ورود و تزانزیت مواد به حداقل رسید. وی تصریح کرد: اما به فاصله یک یا دو ماه بعد از شیوع کرونا در سراسر دنیا، شاهد افزایش ورود انواع مواد مخدر بودیم حتی قیمت ها نیز افزایش یافت. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد علت افزایش قیمت مواد مخدر در شرایط کرونایی گفت: کرایه ای که قبلا ترانزیت ها برای حمل و نقل در نظر می گرفتند به  واسطه کاهش حمل و نقل ها، افزایش یافت بر این اساس شاهد افزایش قیمت مواد مخدر بودیم. سردار کریمی اضافه کرد: هر چند در برخی کشورهای منطقه متاسفانه شاهد بودیم که پلیس نیز کار مبارزه با مواد مخدر را به واسطه شیوع کرونا تعطیل کرد اما پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران همواره مبارزه در این مسیر را ادامه داده و جا دارد از همکارانم در نقطه صفر مرزی و مرزبانی کشور تا همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر که از نقطه مرزی تا درون شهر، روستا و جاده های مواصلاتی حضور یافته و کار مبارزه با مواد مخدر را تعطیل نکردند، تشکر کنم، متاسفانه تعدادی از همکاران ما در دوران کروناه دچار آسیب شده و جانشان را از دست دادند. وی گفت: پلیس همواره در جهت استقرار امنیت و آرامش مردم فعالیت کرده و برایش فرقی ندارد که در دوران کرونا و بیماری های خاص باشد یا مشکلات، موانع و سختی هایی که در نقاط مختلف مرزی وجود دارد یا در مواجهه با باندهای مسلح مواد مخدر، زیرا پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران همیشه آمادگی دارد تا با وجود همه این مشکلات از امنیت و آرامش مردم دفاع کرده و پاسدار نظم و امنیت در داخل  کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha