جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر تبریزی

حوزه/ رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی یزد برای مقابله با کووید 19 در شش ماهه دوم سال در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، دکتر تبریزی شب گذشته در پایان سفر سه روزه خود به استان یزد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این سفر با دو هدف ارزیابی و پایش میزان آمادگی دانشگاه و شهرستان‌های استان در مقابله با کووید ۱۹در شش ماهه دوم سال و ارزیابی آغاز ادغام طب ایرانی اسلامی در نظام شبکه های بهداشتی درمانی انجام شد.

وی افزود: ۶ تیم پایش و ارزیابی هر هفته به یک استان در کشور سفر و میزان آمادگی استان‌ها را ارزیابی می کنند و پنج نفر از کارشناسان ارشد وزارت بهداشت از 10 شهرستان استان و ۱۴ مرکز منتخب کووید ۱۹بازدید کردند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به برنامه ریزی منسجم و نظم دانشگاه در  آماده کردن شهرستان‌ها و خدمت‌رسانی به همشهریان، اظهار داشت: برای هر شهرستان، یک رابط از همکاران حوزه معاونت بهداشت انتخاب و کار های ارزیابی، پایش، مداخله و ارتقاء کیفیت خدمات مرتبط با کووید ۱۹را مدیریت و آموزش عموم مردم هم به نحو مطلوب برنامه‌ریزی شده و از رسانه‌های مختلف در حال انجام است.

دکتر تبریزی ادامه داد: آموزش نیروهای بهداشتی به  خوبی انجام شده و تجهیزات حفاظت فردی به میزان کافی در اختیار همکاران در واحدهای مختلف قرار گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت تصریح کرد: سازمانهای مختلف در استان یزد اعم از ادارات، ارگانها و نهادها با یک هدف مشترک در مقابله با کووید 19 فعال هستند و مشارکت مردمی و خیران  برای تأمین وسایل حفاظت فردی و آموزشی با کمک خیران انجام شده است

وی گفت: برنامه هر خانه، یک پایگاه سلامت در دانشگاه فعال شده و سفیران سلامت از بین خانواده ها جذب و در حال آموزش هستند.

دکتر تبریزی ادامه داد: جلب مشارکت گسترده مردم، همکاری بین بخشی، همدلی بسیار زیاد در دانشگاه و همکاران و دلسوزی و انگیزه بالا سبب می شود که انشاءلله در فصول پاییز و زمستان مشکلی در  مقابله با کووید 19پیش نیاید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پایان گفت: مقرر شده برنامه طب ایرانی- اسلامی در نظام شبکه های بهداشتی درمانی ادغام شود و شهرستان اردکان به عنوان پایلوت در  اجرای آزمایشی برنامه انتخاب شده است و به زودی شاهد اجرای این برنامه خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha