شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حکیم

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم با تاکید لزوم اندیشه های شهید صدر، گفت: در حوزه ها و در دانشگاه ها در مسئله شناسی و روش شناسی شهید صدر بسیار کم کار شده است، در حالی که شهید صدر بیشترین تأکید را بر روش شناسی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم، رئیس پژوهشکده الذریّة النبویّة،  امروز در مراسم افتتاحیه اولین دوره سطح سه مشاوره اسلامی که با حضور رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی، گفت: هر گاه اندیشه های شهید صدر را مطالعه می کنیم احساس می کنیم جدید و نو است.

وی افزود: برای مطالعه اندیشه شهید صدر به سه مؤلفه نیاز داریم، اول موضوع یابی و بحث های اجتماعی ایشان است. دوم مسئله شناسی و سوم روش شناسی شهید صدر است.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیم اظهار کرد: در حوزه ها و در دانشگاه ها در مسئله شناسی و روش شناسی شهید صدر بسیار کم کار شده است، در حالی که شهید صدر بیشترین تأکید را بر روش شناسی داشته است.  

رئیس پژوهشکده الذریّة النبویّة ادامه داد: تشکیل خانواده، مدیریت خانواده، حقوق خانواده، تربیت خانواده، اقتصاد خانواده، سلامت خانواده، روابط اجتماعی خانواده، خانواده و محیط زیست، خانواده و دولت که هر یک قواعد خاص خود را دارد.  

استاد حوزه علمیه قم، آینده حوزه ها را درخشان دانست و بیان کرد: در هر حوزه علمیه سربازان گمنام زیادی هست که گاهی اوقات بعد از رحلت و یا شهادتشان، آثار علمی شان روشن می شود و برخی هم در زمان حیات، اثر خود را به مردم ارائه و برای آیندگان هم پرتو افکنی می کنند و تأثیرگذار هستند.

وی اظهار کرد: امروز نظام اسلامی منهای خانواده موضوعی عبث و بیهوده است که باید در این عرصه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری که درسال ۹۵ در رابطه با همین موضوع ابلاغ شد، توجه کنیم.  

رئیس پژوهشکده الذریّة النبویّة عنوان کرد: متأسفانه امروز برخی مقالات ارائه شده در حوزه های علمیه بسیار ضعیف اند که باید در عرصه پژوهش تلاش فراوانی داشته باشیم.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha