شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی-معاون تبلیغ

حوزه/ رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه گفت: خلأای که تا چند سال گذشته وجود داشت، بایکوت خبری حوزه بود که به وسیله ی آن اخبار حوزه، منعکس نمی شد و بسیاری از مردم و خواص جامعه از فعالیت های حوزه کاملاً ناآگاه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی امروز در نشستی با رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه که در حاشیه بازدید وی و جمعی از معاونین مرکز بسیج  اساتید و نخبگان حوزه های علمیه،‌از رسانه حوزه برگزار شد، گفت: اخبار و گزارشات خبرگزاری حوزه در حال حاضر با بلوغی که به آن رسیده است، باید خیلی دقیق نوشته شود.اولویت بندی در نشر خبرها و چگونگی این انتشار باید به خوبی مورد دقت قرار گیرد.

بیشتر ببینید و بخوانید:

فیلم | مقابل تحریف روحانیت بایستید

انتظار از بسیج اساتید حوزه پیشقدمی در مسائل مختلف است

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه با بیان این که خیلی کارها اتلاف انرژی و منابع به شمار می روند و یکی از اصلی ترین وظایف رسانه ی حوزه نقد و بررسی و به چالش کشیدن این قبیل فعالیت ها است، تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه وآله و سلّم دائم در حال پاسخگویی به سؤالات اقشار و گروه های مختلف بودند و ما از ایشان می آموزیم که جهت و موضع خود را مشخص کرده و به طور دائم از آن دفاع کنیم.

وی گفت: رسانه ی حوزه این روزها جهت گیری های خوبی داشته است،  به بیان توصیه هایی در مورد اولویت های امروز رسانه حوزه پرداخت و بیان داشت: یکی از توصیه های بنده به این رسانه، مقابله با جریان تحریف می باشد که از طرف رسانه های معاند در حال انجام است و این در حالی است که هیچ رسانه ای به مقابله با این جریان نپرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار داشت: خلأ دیگری که تا چند سال گذشته وجود داشت، بایکوت خبری حوزه بود که به وسیله ی آن اخبار حوزه، منعکس نمی شد و بسیاری از مردم و خواص جامعه از فعالیت های حوزه کاملاً ناآگاه بودند.

بودجه کل حوزه های علمیه کشور کمتر از بودجه ی دانشگاه تهران است

وی خاطرنشان کرد: بودجه ی کل حوزه های علمیه کشور کمتر از بودجه ی دانشگاه تهران است، اما مردم و بسیاری از مسئولین از این موضوع مطلع نیستند؛ وظیفه ی خبرگزاری حوزه است که این گونه مسائل را منتشر کرده و به روشنگری در این زمینه ها بپردازد.

مشاور و دستیار مدیر حوزه های علمیه در امور فرهنگی و تبلیغی گفت: می بایست تمام خروجی های خبرگزاری حوزه در سبد نظام اسلامی باشد و به تقویت جایگاه آن در اذهان مردم کمک کند.

وی با بیان این که یکی دیگر از رسالت های این رسانه مقابله با تفکرات الحادی است،گفت: در حال حاضر اولویت، تبلیغ در فضای مجازی است؛ در این فضا آتش جنگ برافروخته است.

وی بیان داشت: لانه ی  دشمن در حال حاضر فضای مجازی بوده و بنابر فرموده ی مقام معظم رهبری حفظه الله فضای مجازی قتلگاه جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین  نبوی گفت: معرفی فعالیت های حوزه و شخصیت ها و طلاب فعال هم یکی دیگر از مهمترین وظایف این رسانه می تواند باشد؛ طلاب مخلص و فعالی داریم که به واقع فعالیت های آن ها خیره کننده بوده و تأثیرگذاری خوبی داشته است اما مردم از این فعالیت ها و از سیره ی این فعالین ناآگاهند و این در حالی است که از طرف مقابل شبکه های ماهواره ای و رسانه های معاند بر علیه روحانیت و طلاب در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: حرکت خبرگزاری حوزه را رو به صعود می بینیم، اما خواهان تلاش های بیشتری از سوی این رسانه ی رسمی حوزه علمیه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha