جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید بگذاریم آرمان ها و دستاوردهای دفاع مقدس در سطح جامعه به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه ما مدیون ایثار و رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خصوص حماسه ماندگار شهدای والامقام هستیم و در قبال پاسداری و حراست از ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس مسئولیت سنگینی برعهده داریم.

وی افزود: در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ جنگی ناجوانمردانه و نابرابر بر کشور و نظام ما تحمیل شد که اگر عنایات و حمایت الهی و هدایت امام راحل و البته حضور وحدت آمیز مردم در صحنه دفاع از کشور نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی برای کشور ما رقم می خورد.

عضو خبرگان رهبری، گفت: واقعیت آن است که ملت فداکار و ایثارگر ما با همه توان خود در کنار رزمندگان و پاسداران و بسیجیان و ارتشیان در برابر رژیم بعث عراق که از سوی بسیاری از کشورهای دنیا حمایت می شد، مقتدرانه ایستادند و از کیان کشور و انقلاب و نظام دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از این حیث ما وظیفه داریم نگذاریم این دستاوردها و فداکاری ها فراموش شود و از آن سو نیز نگذاریم کسانی بخواهند آن خدمات و جان فشانی های بزرگ ملت و رزمندگان اسلام را زیر سوال ببرند، چه آن که این هایی که این کارها را می کنند، دانسته یا نادانسته به آرمان های انقلاب و نظام و کشور خیانت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی در شرایط کنونی که متاسفانه فشارهای اقتصادی بر مردم وارد شده و می شود، مسئولان و مدیران کشور باید با وحدت و همدلی و البته پرهیز از گفتار و رفتار تفرقه آمیز، زمینه کاهش مشکلات مردم به ویژه در زمینه معیشت را فراهم کنند، نه این که با اقدامات و حرف های نسنجیده عملاً آب به آسیاب دشمن ریخته و باعث دلسردی و یأس مردم و نسل جوان شوند.

عضو خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: آن هایی که برای حفظ پست و مقام و منصب خود حاضر به هر عمل ناشایستی هستند و برای از میدان به در کردن رقیب و رسیدن به قدرت و منافع شخصی، هر طرح و برنامه ای می ریزند، این ها دلسوز واقعی مردم نیستند بلکه عملاً در مسیر مخالف با ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی گام برمی دارند و روزی باید در پیشگاه خدا و ملت پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی تصریح کرد: آن چه مهم است این که نباید بگذاریم دستاوردهای نظام و انقلاب کمرنگ شده و یا به فراموشی سپرده شود و از آن سو مردم را دچار یأس و تردید کنیم، بلکه می بایست روز به روز روحیه انقلابی در جامعه فراگیرتر و قوی تر شود و از آن سو به تدریج مشکلات کشور و مردم مرتفع گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha