سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دکتر ابراهیم عبدی پور

حوزه/ رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) به استقبال دانشجویان غیربومی از این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان غیربومی این دانشگاه از دانشجویان بومی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  دکتر ابراهیم عبدی پورامروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این دانشگاه تک جنسیتی ویژه بانوان در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد که یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور است و درواقع دومین دانشگاه تک جنسیتی بعد از الزهرا است.

وی ادامه داد: این دانشگاه الگویی برای برخی از استان‌ها شد به‌طوری‌که در سمنان، خراسان شمالی، سبزوار، نهاوند و رفسنجان مراکز عالی ویژه خواهران در این سال‌ها دایر شده است.

عبدی پور بابیان این‌که دانشگاه باهدف این‌که یک مرکز جامع برای خواهران باشد، تشکیل شد، افزود: اما در طی این سال‌ها از روند روبه رشدی برخوردار نبود.

وی به رشته‌های این دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون ۱۰ رشته کارشناسی ۸ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد اما بر اساس تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه در سال پیش رو ۸ رشته اضافه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد: روانشناسی بالینی، مددکاری اجتماعی، مطالعات زنان و خانواده در مقطع کارشناسی و همچنین رشته‌ای حقوق کیفری گرایش اطفال و نوجوانان از امسال پذیرش خواهد داشت.

وی رشته‌های کارشناسی ارشد را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مدیریت بازرگانی، کارآفرینی، تجارت الکترونیک، بازاریابی، مدیریت استراتژیک و علوم حدیث ازجمله رشته‌های اصلی در دوره ارشد هستند.

عبدی پور افزود: این دانشگاه ابتدا جامع بود اما در مأموریت جدیدی که سه سال پیش ابلاغ شد منحصراً به علوم انسانی اختصاص یافت اما بااین‌وجود در برنامه عملیاتی قرار است در حد امکان توسعه پیدا کند.

وی به تعداد دانشجویان این دانشگاه نیز اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون هزار و ۶۰۰ دانشجو از سراسر کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که با شروع سال تحصیلی افزایش خواهد داشت.

عبدی پور رشته‌های مقطع کارشناسی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: در مقطع کارشناسی حقوق، مدیریت بازرگانی، حسابداری و مترجمی زبان انگلیسی ازجمله رشته‌های اصلی دانشگاه است.

وی به استقبال دانشجویان غیربومی از این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان غیربومی این دانشگاه از دانشجویان بومی بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha