جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رویداد منطقه‌ای کار، مهارت و نوآوری دختران

حوزه/ رویداد منطقه‌ای کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو «کمند» امروز به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه (س) در محل این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه رویداد منطقه‌ای کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو «کمند» امروز با سخنرانی مجازی خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برگزار شد.


رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س): رویداد کمند، زمینه‌ساز فرهنگ نوآوری و کار در بین دانشجویان است


ابراهیم عبدی پور در ابتدای این رویداد طی سخنانی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های مجاهدانی است که از همه علایق و خواسته‌های دنیایی گذشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند.
وی ادامه داد: حفظ راه شهدا و مسیری که این جان‌برکفان طی کرده‌اند باید همواره موردتوجه قرار گیرد.
عبدی پور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: رویداد کمند، زمینه‌ساز فرهنگ نوآوری، کار و تلاش در بین دانشجویان دختران است که می‌تواند در سال‌های بعد باشکوه بیشتری برگزار شود.
وی ادامه داد: اگر کار و عمل بامهارت و ابتکار باشد موجب رشد و جامعه و کشور می‌شود و در این زمینه دانشگاه حضرت معصومه (س) ویژه بانوان میزبان این رویداد ارزشمند است که زمینه‌ساز رواج فرهنگ کارآفرینی است.
عبدی پور بیان داشت: هدف دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) این است که زمینه رشد و پیشرفت زنان سرزمین را ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: معرفت و دانش فی‌نفسه ارزش دارد اما اگر همراه بامهابت‌های عملی باشد می‌تواند کار آیی دوچندان داشته باشد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: اگر دانشجویان توانایی لازم را کسب کرده باشند حتی اگر استخدام نشود می‌توانند در جامعه کارآفرین باشند و قطعاً این برنامه‌ها بتواند در افزایش توانمندی مؤثر باشند.

ابتکار: مهارت افزایی یکی از اصلی‌ترین اهداف ما برای دختران دانشجو است

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سخنرانی که به‌صورت مجازی در این برنامه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه ما توانستیم زمینه حضور هزار دانشجو را در طرح کمند برای مهارت‌آموزی و کارآفرینی و فعالیت در عرصه کار و شغل را فراهم کنیم.
وی بابیان این‌که مسئله پیوند دانشگاه و دین و تولید همواره یکی از دغدغه‌های ما بوده است، افزود: در سال‌های اخیر با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌های مختلف که محوریت اصلی فعالیتشان زنان بوده تقویت شدند.
ابتکار بیان داشت: مهارت افزایی یکی از اصلی‌ترین اهداف ما برای دختران دانشجو است که باید در سال‌های پیش رو این روند ادامه داشته باشد.

ابتکار تصریح کرد: هدف مهم این است که ما در دانشگاه‌ها بتوانیم زمینه‌ای برای دختران دانشجو فراهم کنیم که بتوانند در کنار درس تخصصی خود، در سال‌های آخر تحصیل مهارت‌های مختلفی کسب کنند.
وی تأکید کرد: این برنامه خود به الگویی برای سال‌های بعد تبدیل خواهد شد تا بتوانیم قدم‌هایی بسیار مهم‌تری در این زمینه برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha