شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبک زندگی دینی

حوزه/ محمدلو با بیان این‌که نباید در زندگی همیشه دنبال مقصر گشت، گفت: در زندگی مشکلاتی رخ می‌دهد و باید به دنبال حل آن‌ها بود و دنبال مقصر گشتن مشکلات را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، امروز در نشست مجازی با موضوع «تحریف‌های شناختی» که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به این‌که تحریف‌های شناختی، خطاهای فکری است که انسان از طریق فکر مرتکب می‌شود، اظهار داشت: نباید با صرف اشتباه یک فرد، موارد مثبت او را نادیده گرفت و همچنین نباید به دیگران با سوء ظن نگاه کرد و اگر کسی در حق ما لطف و محبتی می‌کند نباید با دیده منفی به او نگاه کرد.

وی افزود: نباید اشتباه دیگران را بزرگ کرده و آن را به همه اعمال آن فرد تعمیم داد و دیگران را هم خطا کار دانست، و لذا منفی نگری و سوء ظن به دیگران از عوامل ایجاد مشکلات و اختلاف در زندگی‌ها است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که نباید در زندگی همیشه دنبال مقصر گشت، بیان داشت: در زندگی مشکلاتی رخ می‌دهد و باید به دنبال حل آن‌ها بود و دنبال مقصر گشتن، مشکلات را حل نخواهد کرد و اگر فکرها اصلاح شود رفتارها هم اصلاح می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که سبک زندگی دینی مورد توجه همه خانواده‌ها باشد، گفت: اربعین، فرصتی برای ترویج سبک زندگی دینی است و امسال که با مشکل ویروس کرونا مواجه شده‌ایم و از رفتن به اربعین بازماندیم، خاطرات خوبی که از پیاده‌روی سال‌های گذشته داشتیم و می‌تواند در اصلاح سبک زندگی مؤثر باشد را به دیگران منتقل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha