سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یادواره شهدای روحانی

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: استان ولایتمدار و شهید پرور لرستان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۵۳شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین  احد عبداللهی در غرفه حوزه علمیه لرستان نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در محل نمایشگاه های دائمی بین اللملی، برگزار شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: طلاب  و روحانیون دوشادوش سایر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در صیانت از آب و خاک میهن اسلامی نقش خود را ایفا نموده و با حضور خودجوش و چشمگیر در جبهه های نبرد حق علیه باطل از اهداف اسلام و انقلاب حراست و پاسداری کردند و تقدیم ۵۳ طلبه و روحانی شهید لرستانی گواه این مطلب است . 

وی با اشاره به اینکه در دوران پس از انقلاب و دفاع مقدس طلاب و مبلغان خواهر و برادر رسالت خود در جبهه های تبلیغی و فرهنگی به خوبی انجام داده اند، خاطر نشان کرد: مبلغان و طلاب در برهه های مختلف از جمله سازندگی، سیل، زلزله و ... به یاری مردم شتافته و در این راستا همگام با سایر نیروهای جهادی یاریگر مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی بوده اند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا نیز طلاب و مبلغان خواهر و برادر همکاری و خدمت رسانی مطلوبی با کادر درمان بیمارستانها، بیماران کرونایی و خانواده های آنها داشته و دارند، گفت: روحانیون و طلاب خواهر و برادر اجازه ندادند یک میت کرونایی بدون غسل و کفن دفن شود و تاکنون تجهیز اموات کرونایی به نحو احسن مطابق با موازین شرعی و اسلامی انجام شده است . 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان بیان داشت: قبل از انقلاب تعداد حوزه های علمیه به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید، در حالی که اکنون با الطاف الهی  و برکت انقلاب اسلامی تعداد مراکز حوزوی و مدارس علمیه  گسترش یافته و ۲۶ مدرسه علمیه در دو حوزه خواهران و برادران لرستان فعالیت دارند و در زمینه تربیت طلاب و مبلغانی مهذب و کارآمد برای تبلیغ آموزه های اسلامی و انقلابی فعال هستند.

انتهای پیام      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha