جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان قم گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی پهلوانی ضمن حضور در بخش نابینایان کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای شهر قم طی سخنانی در جلسه مشترک با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با بیان این که ترویج فرهنگ مطالعه از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی به شمار می رود، اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود، تأکید بر طرح ها و برنامه های فرهنگی از جمله توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است.

وی افزود: به لطف الهی تاکنون تعامل و مشارکت خوبی بین بهزیستی و نهاد کتابخانه ها در قم برقرار بوده که ان شاءالله این ارتباطات بیش از پیش تداوم و استمرار داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان قم همچنین با اشاره به این که بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای همراه با ظرفیت های مختلف ویژه روشندلان، امکان دسترسی آسان و گسترده به منابع را برای عزیزان روشندل سراسر کشور فراهم نموده است، گفت: تولید کتاب های بریل برای این قشر عزیز نیز همانند دیگر اقشار ضرورت دارد و وجود نرم افزار و دستگاه های خاص برای روشندلان از جمله مواردی است که بر اساس نیاز این افراد تهیه شده و جای تقدیر و تحسین دارد.

در ادامه سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز با اشاره به اهداف مشترک فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل بهزیستی استان ابراز داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی، سرمایه گذاری در کتابخانه های عمومی ارزش به شمار می رود که این مساله بی شک نقش مهم و پررنگی در احیای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ایفا می کند.

وی افزود: یکی از برنامه ها و طرح های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اجرای پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی است که در حال اجراست و طی آن افراد کتاب های مازاد خود را به کتابخانه های عمومی تحویل می دهند.

عمرانی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی، نشست های جمعی خوانی، شعرخوانی، قصه گویی و کتابخوانی، نقد کتاب، آموزش نویسندگی خلاق و داستان نویسی، تواشیح خوانی و قرائت قرآن کریم و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از دیگر دستاوردهای فرهنگی، هنری و علمی اعضای این بخش است.

گفتنی است در این جلسه همچنین حسن عبدلی و طیبه عبدلی، کتابداران روشندل بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای، ضمن ارائه گزارشی از شیوه های آموزش و یادگیری خواندن و نوشتن خط بریل و معرفی انواع وسایل و تجهیزات، از تلاش ها و خدمات و حمایت های اداره کل بهزیستی استان قدردانی کردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha