سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روح الله میرزایی

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، همچون نماز واجب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام روح الله میرزایی، در آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، اظهار داشت: این ستاد در سال ۱۳۷۲ تشکیل و در استان ها نیز به متناظر ستاد کشوری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ها تشکیل شد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند، این ستاد باید ستاد احیای امر به معروف و  نهی از منکر باشد، تصریح کرد:نیاز است اثر خارجی و مملوس مصوبات و اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در متن جامعه مشهود باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، همچون نماز واجب است،افزود: لازم است تا زمینه و بستر را فراهم کرده تا مردم بتوانند به راحتی این فریضه واجب را در جامعه انجام دهند.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه ما در قبال مردم و اینکه بتوانند به راحتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند، مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد امر معروف و نهی از منکر، ستادی فرهنگ ساز بوده و وظیفه ستاد برخورد های قهری وانتظامی نیست.

وی افزود: وظیفه پیشگیری از بروز منکرات در جامعه تنها بر عهده ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر نیست و نیاز است تا این ستاد وظیفه فرهنگ سازی خود و سایر دستگاه های مرتبط نیز وظایف اجرایی خود را در این حوزه به انجام رسانند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه مهم ترین حوزه مقوله امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین هستند و مردم باید بتوانند مسئولین را به معروف امر و از منکر نهی کنند تا از بروز فساد جلوگیری شود، گفت: اگر بتوانیم به صورت مطلوب و موثر، امر به معروف و نهی از منکر را تعریف و تبیین کنیم، امر به معروف و نهی از منکر نو ترین، بهترین، شیرین ترین و کارساز ترین نوع نظارت اجتماعی در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تمامی امورات جامعه اگر مردم مطالبه گر، مسئولیت پذیر و حساس باشند، هیچ‌ مدیری جرات اقدام نمودن به امر خلاف و فساد را نخواهد داشت، تصریح کرد: قانون ‌حمایت از آمران به‌ معروف و ناهیان از ‌منکر اقدامی مطلوب و موثر و پشتوانه امور در این حوزه است.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه رونق پیدا کردن مساله مطالبه گری مردم از مسئولین در جامعه امری ضروری است، گفت: در ۲۵ استان کشور دبیران جدید به منظور پیشرفت و بهبود امور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از نیروهای جهادی و انقلابی و پای کار، تغییر پیدا کردند.

وی افزود: ان‌شاءالله در استان سمنان با بافت مردمی مذهبی که نسبت به خیلی از شهرهای کشور وضعیت بهتری دارد، الگو سازی مطلوبی صورت گیرد و بتوانیم سمنان را به عنوان یک الگوی ملی برای تمام کشور در حوزه امر به‌ معروف و نهی از منکر معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha