جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت شهید هاشمی نژاد

حوزه / حجت الاسلام اسدی گفت: امروز باید طلاب و اساتید از نحوه تدریس، مطالعه و مبارزه شهید هاشمی نژاد و مقابله با مخالفان دین درس گرفت و در اندیشه ایشان در حوزه های علمیه تدریس و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌رضا اسدی، از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، امروز در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی‌نژاد در دانشگاه فرهنگیان مشهد، گفت: شهید هاشمی نژاد در فضای فکری و فرهنگی و اندیشه هایی مانند انجمن حجتیه که داعیه‌دار جدایی دین از سیاست است، فعالیت و مبارزه می‌کرد و به‌خاطر مبارزه و مقابله شهید با جریان‌ها و تفکرات مختلف که به‌ظاهر دینی ولی ضد اسلام بودند، به ایشان اتهامات فراوانی می‌زدند.

وی افزود: برخی جریان‌های مذهبی به‌ظاهر دینی در زمان پهلوی به نام وعاظ بودند که وظیفه آنها مبارزه و مقابله با روحانیت و کسانی که تفکر امام خمینی (ره) را داشتند بود، شهید هاشمی‌نژاد در مقابل رفتارهای این گونه جریان ها ایستادگی و مقاومت می‌کرد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه شهید هاشمی نژاد در حوزه علمیه مشهد رسائل و کفایه درس می‌داد و از زبان شیوایی برخوردار بود، افزود: شهید هاشمی‌نژاد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات انقلابی مشهد نقش مهمی داشت.

این روحانی مبارز دوران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز باید طلاب و اساتید از نحوه تدریس، مطالعه و مبارزه شهید هاشمی نژاد و مقابله با مخالفان دین درس گرفت و در اندیشه ایشان در حوزه های علمیه تدریس و تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه شهید هاشمی نژاد از دیدگاه سیاسی بالایی برخوردار بود و روحیه شهادت‌طلبی داشت، به فعالیت‌های مبارزاتی ایشان با رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: من از سال ۴۸ تحت تعقیب بودم و در سال ۵۰ دستگیر شدم، در زندان از سال ۵۴ از نزدیک با تلاش‌ها و فعالیت‌های سیاسی مرحوم آیت‌الله طبسی و شهید هاشمی‌نژاد آشنا شدم.

این روحانی مبارز دوران انقلاب اسلامی یادآور شد: شهید هاشمی‌نژاد در زندان هم از تبلیغ معارف اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) دست برنداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha