جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون سابق تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: امروز با برکت انقلاب اسلامی شاهد حضورو فعالیت شش هزار مبلغ در شش هزار مدرسه سراسرکشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی در آیین تجلیل از سه دهه مجاهدت تبلیغی خود که به همت تشکل های فرهنگی و جهادی طلاب در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در  سخنانی گفت: من یک طلبه ناچیز هستم که خدا توفیق داد طی این سالها خدمت گذار حوزه امام صادق(ع) باشم و اگر خدمتی بوده واتفاقی افتاده مرهون زحمات شخصیت های بزرگی همچون آیت الله مؤمن (ره) و سایر بزرگواران بود.

وی افزود:مسأله ای که خیلی ها این کار را انجام می دهند و کار ناجوانمردانه ای است، کاستی های مدیریتی خود را برگردن مراجع می اندازند در حالیکه طی این سه دهه مراجع معظم از ابتدا همراه و حامی حرکت تبلیغی در حوزه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی به حمایت های خالصانه مقام معظم رهبری از حوزه و مجموعه های حوزوی یاد کرد و گفت: شخص رهبرمعظم انقلاب از همان ابتدا حمایت شان شامل حال تبلیغ و همه حوزه بوده است، چرا که اگر حرکتی صورت گرفته از رهنمودهای معظم له بوده و کلام ایشان دلیلی بر حرکت ما بوده و این را بدون تعارف می گویم.

معاون سابق تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم اظهارکرد: من میدانم برگزاری این چنین مراسماتی چه دوندگی هایی دارد به ویژه در این روزهای کرونایی ولی از آنجا که این مراسم برای یک فکر، اندیشه  و تفکر انقلابی و ولایی ویژه همه مبلغان است، از تک تک همه شما تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی ادامه داد: من در آخرین مکاتبه ام با رهبر معظم انقلاب خود را یک سرباز کوچک خطاب کردم و امیدوارم که همین رسالت سربازی را هم به درستی انجام داده باشم. بالاخره جریانی که در حوزه و عصر ما شکل گرفته و با یک هدف انقلابی و ولایی در حال حرکت است یک ارزش و یک دفاع از حریم ولایت است و همگان مفتخر به این سربازی هستیم.

وی با اشاره به تاریخچه تبلیغ در حوزه گفت: زمانی موضوع تبلیغ در حوزه نه تنها درحاشیه بلکه اصلا چیزی بنام تبلیغ وجود نداشت و تبلیع از موارد زیادی در حوزه قلمداد می شد. در آن دوران آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) مدیریت حوزه را عهده دار بودند در ملاقات با مقام معظم رهبری، ایشان پیشنهاد راه اندازی یک مدرسه تبلیغ را دادند و بلافاصله آقای فاضل شورایی را تشکیل دادند به عنوان شورای برنامه ریزی تبلیغ که بنده هم حضور داشتند، طرحی دادم در آن زمان که مورد تایید قرار گرفت و سپس همه کار را به من محول کردند تا ۳۰ سال که بحمدالله امروز با آن دوران اصلا قابل قیاس نیست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در طول این دوران همیشه مراجع معظم تقلید همراه و حامی تبلیغ  و فعالیت های تبلیغی بودند، متاسفانه کسانی که هم سن وسال ما بودند، مصیبتی بودند برای ما، به هر حال تبلیغ را با چند گرایش علی رغم همه فراز و نشیب ها در سطح چهار راه اندازی کردیم ولی من معتقد بودم باید بحث تبلیغ از سطوح پایین تر انجام شود که در نهایت از سطح دو اقدام به پذیرش طلبه در رشته تبلیغ کردیم و همین بهانه ای شد تا سایر رشته ها نیز در سطح دو در گرایش های خودئ پذیرش کنند.

معاون سابق تبلیغ و امور فرهنگی حوزه ادامه داد: راه اندازی سفیران هدایت و تربیت طلاب در رشته فرق و ادیان از آرزوهای دیرینه من بود که با همکاری مجموعه دوستان توانسیتم این مهم را در سطح حوزه های علمیه جامعه عمل بپوشانیم و امروز شاهد فعالیت ۷۶ مدرسه سفیران هدایت در کشور باشیم.

وی در خصوص نقد و بررسی کتب درسی آموزش و پرورش گفت: چرا نباید نگارش و تهیه کتب تعلیمات دینی آموزش و پرورش به حوزه محول شود؟ اینکه این کتاب دینی توسط عده ای مهندس و دکتر طراحی و نگارش شود با هزینه بالا چه لزومی دارد، در حالیکه حوزه علمیه سالهای مدیدی است که روی این موضوع به صورت تخصصی کار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی اضافه کرد: امروز عرفان های نوظهور جوانان و نوجوانان ما را تهدید می کند و این وظیفه حوزه است که رسالت تبلیغی و هدایتگری خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha