جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سینمای دفاع مقدس

کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: متأسفانه برخی مسئولان کشور اعتقاد و باور چندانی به حمایت از سینمای دفاع مقدس ندارند.

علیرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن انتقاد از عدم حمایت لازم مسئولان از سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: در حالی که به اذعان بسیاری از متخصصان و کارشناسان، سینمای دفاع مقدس تنها ژانر بومی سینمای ایران است که انصافاً آثار شاخصی در طول سه دهه اخیر در این ژانر خلق شده، اما متاسفانه حمایت مناسب در سال های اخیر از این سینما از سوی مسئولان و متولیان امر صورت نگرفته است.

وی افزود: گاهی اوقات احساس می شود که برخی مسئولان اساساً اعتقاد و باور چندانی به اهمیت و تأثیرگذاری سینمای دفاع مقدس و به تبع آن حمایت از سینماگران و فعالان این عرصه ندارند و حال آن که اگر حمایت خوبی در این بخش وجود داشته باشد، فیلم هایی ساخته می شود که مردم هم از آن استقبال شایان توجهی می کنند.

 این پژوهشگر فرهنگی همچنین گفت: البته باید توجه داشت که سینمای دفاع مقدس صرفاً محدود به سال های جنگ تحمیلی نمی شود بلکه در سال های اخیر پرداختن به بحث جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم شامل این موضوع می شود.

وی با بیان این که الگوی سینمای دفاع مقدس ما متفاوت از سینمای مرسوم جنگی در دنیاست، خاطرنشان کرد: هر چند که جریان سینمای دفاع مقدس در سه دهه اخیر باید مورد تحلیل و واکاوی علمی و فرهنگی و رسانه ای قرار گیرد، اما آن چه مهم است این که برای مقابله با خطر تحریف دفاع مقدس باید از جریان سینمای دفاع مقدس حمایت مطلوبی صورت گیرد و این وظیفه مسئولان است که نگذارند فرهنگ دفاع مقدس در چارچوب هنر و رسانه تضعیف و یا کمرنگ شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha