جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س)محمودآباد

حوزه/ طلاب در کنار تحصیل علم، باید به تهذیب نفس نیز توجه کرده و بدانند که خاکی بودن انسان را به کمال می‌رساند و منیّت و غرور به میز و مقام در محیط درس امام صادق علیه‌السلام جایگاهی نداشته و طلبه را به بیراهه می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم حامدی در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله علیها) محمودآباد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: شهدا به‌خصوص سردار سلیمانی دارای اخلاص در عمل بود و کارهای خود را قربة الی الله و خالص برای خداوند انجام می‌دادند، به همین خاطر پروردگار متعال چنین عزتی به آن‌ها داد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) اعلام کرد: کمال، ادب و مروت در ۷ چیز خلاصه‌شده و شامل عقل، بردباری، صبر، ملایمت، سکوت، خوش‌اخلاقی و مدارا  است که باید طلاب به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

استاد دانشکده علوم قرآنی آمل گفت: طلاب در کنار تحصیل علم، باید به تهذیب نفس نیز توجه کرده و بدانند که خاکی بودن انسان را به کمال می‌رساند و منیّت و غرور به میز و مقام در محیط درس امام صادق علیه‌السلام جایگاهی نداشته و طلبه را به بیراهه می‌کشاند.

خانم حامدی خطاب به اساتید و کادر گفت: برای حفظ زی طلبگی و وابسته نشدن به دنیا، نفقه در دین داشته و ملایمت در برخورد با طلاب و خانواده را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha