جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجاب

حوزه/  محمدلو گفت: برخی به قدری شیفته مظاهر فریبنده غرب شده‌اند که کورکورانه ازآن‌ها تقلید می کنند و به جای این‌که دنبال سبک زندگی اسلامی باشند دنبال تقلید از فرهنگ غلط غرب هستند و البته رشد نظام سرمایه‌داری هم باعث شده تا زن ابزار تبلیغات سودجویانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در جمع طلاب خواهر خوی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فلسفه حجاب و تاثیر آن در جامعه، اظهار داشت: وجود حجاب و پوشش در جامعه باعث آرامش روحی و روانی افراد می‌شود که هم برای زنان و هم برای مردان مفید است.

وی، استحکام پیوند خانوادگی را از دیگر فوائد حجاب عنوان کرد و گفت: حجاب باعث استحکام پیوندهای خانوادگی می‌شود و اثرات آن هم برای زنان و هم برای می باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، استواری اجتماع را از دیگر فوائد حجاب در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: محیط جامعه دینی باید محیط کار و تلاش برای رسیدن به پیشرفت کشور باشد و جامعه از آن منتفع گردد. اسلام حجاب را برای ایجاد امنیت برای زنان وضع کرده است و با حجاب شخصیت، کرامت و وقار زن حفظ می‌شود و این مسئله دارای اثرات و برکات زیادی است.

وی با بیان این‌که اگر در جامعه فقط زیبایی جسم مدنظر باشد دختران و زنان خانواده‌های مرفه با انواع و اقسام وسایل خود را زیبا جلوه می‌دهند و این رقابتی ناسالم در جامعه به وجود می‌آورد، تصریح کرد: نا آگاهی مردم و عدم تعلیم و ترییت مناسب موجب ترویج بدحجابی می‌شود و عده‌ای ازاحکام حقیقی اسلام و تاکید فراوان دین در مورد پوشش زنان بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و در برخی خانواده‌ها بر اثر نادرست بودن تعلیم و تربیت، اولاد عدم پایبندی به دین را قبیح نمی‌دانند.

محمدلو، ضعف اعتقادی و ایمانی و برداشت غلط از آزادی را از دیگر عوامل بدحجابی عنوان کرد و گفت: در اثرمستحکم نبودن پایه‌های اعتقادی بدحجابی ویا گناهان دیگرپدید می‌آید و البته تفسیر غلطی که از آزادی درجوامع ایجاد شده باعث می‌شد عده‌ای به بهانه رها وآزاد بودن؛ خودشان را از قید و بند قوانین دین که حجاب هم بخشی از آن است، رهانیده وشخصیت وعزت خود را خدشه دار کنند و در حقیقت با این تفسیر که از آزادی می‌شود مردان هوس‌ران جامعه سود می‌برند.

وی ادامه داد: برخی به قدری شیفته مظاهر فریبنده غرب شده‌اند که کورکورانه ازآنها تقلید می کنند و به جای این‌که دنبال سبک زندگی اسلامی باشند، دنبال تقلید از فرهنگ غلط غرب هستند و البته رشد نظام سرمایه‌داری هم باعث شده تا زن ابزار تبلیغات سودجویانه باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: استعمارگران برای تسلط برجوامع دیگر، به ترویج بدحجابی روی می‌آوردند و برخی هم تبلیغ می‌کنند که حجاب قوانین جمهوری اسلامی ایران است و از قوانین اسلام نیست؛ لجاجت خود را با بدحجابی نشان می‌دهند.

وی در پایان شناخت درست اسلام، خدا، انبیا و اهل بیت(ع)، تقویت شخصیت انسانی و خود باوری و شناساندن هویت خود در نوجوان و جوان، توجه و محبت به فرزندان در کانون خانواده، تقویت غیرت در مردان، نشان دادن الگوهای حجاب، شناسایی ترفندهای استعمارومقابله ومبارزه شدید با آن‌ها، تبیین اهمیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات، رفع شبهات در رابطه با عفاف، ترویج امر به معروف و نهی از منکر همگانی را از راه‌های ترویج این واجب الهی دانست.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha