دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سبط‌احمدی

حوزه / یک تهیه کننده سینما گفت: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی لشکریان امام حسین (ع) است، اتفاقی که باید از آن در سینما و تلویزیون برای ساخت اثر بهره برد.

علی‌رضا سبط احمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه واقعه عاشورا تنها برای مقطعی خاص از تاریخ نیست، اظهار کرد: مهمترین واقعه تاریخ بشریت به باور من عاشوراست، چون بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز هم همانند روز اول زنده است. گواه این ادعا را می‌توان در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) مشاهده کرد که در تمام دنیا رخ می‌دهد.  این ویژگی را به طور ویژه در سال‌های اخیر در راهپیمایی اربعین دیده می‌شود.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان صحنه‌ای به این عظمت را دید. میلیونها نفر از سراسر دنیا در اربعین امام حسین (ع) پای پیاده به سوی مرقد ایشان رفته تا عرض ارادت خود را نشان دهند. این اتفاق به نظرم یکی از زیباترین روایت‌های تاریخ است که در قالب فیلم‌ها و سریال های مختلف باید به آن اشاره کرد، حتی به نظرم اربعین امام حسین (ع) اگر به درستی در سینما و تلویزیون پردازش شود یکی از راهکاری ایجاد وحدت در جهان اسلام خواهد بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سنگ اول» تاکید کرد: غفلت ما از چنین اقیانوس عظیمی در حالیست که در تمامی ادیان به واقعه‌های مهم توجه می‌شود. برای مثال در غرب بیش از چند صد فیلم درباره حضرت مسیح (ع) ساخته شده و باز هم تولید خواهد شد، اما باید بررسی کنیم ما درباره امام حسین (ع) چند فیلم قابل تامل ساخته‌ایم؟

کارگردان سریال «ایلدا» متذکر شد: وقتی از الزام فیلمسازی درباره راهپیمایی اربعین حرف می‌زنیم، منظور توجه صرف به آنچه به عنوان راهپیمایی رخ می‌دهد نیست، چون اگر قرار باشد به ظواهر توجه کنیم، دچار همان خطایی خواهیم شد که سالها از آن رنج برده‌ایم. در کارهای اینچنینی پایه و اساس باید فلسفه عاشورا باشد تا بتواند جریان سازی و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد، و الا با یک کار صرفاً شعاری مواجه خواهیم بود.

این فیلمساز متذکر شد: به عقیده من راهپیمایی اربعین قادر است قدرت نمایی شیعه باشد، چون به جهانیان نشان می‌دهد لشکر امام حسین (ع) آماده است تا از آرمان‌های عاشورا دفاع کند. برای رسیدن به این هدف در حوزه هنر باید علاوه بر هنرمندان، مدیران و دولتمردان نیز ایفاگر نقش باشند، چون تولید چنین کارهایی با هزینه‌های شخصی قابل دستیابی نیست، البته رسیدن به این خواسته مستلزم این است که دولتمردان، فیلمسازان را از خود دانسته و به آنها اعتماد کنند.

سبط‌احمدی در انتها تاکید کرد: ظرفیت و کارایی سینما از هر سخنرانی بیشتر است، برای همین باید این حوزه را جدی بگیریم تا در آینده مقهور کارهای تبلیغی غرب نشویم.، خطری که کاملا جدی است، اما هنوز بسیاری آن را باور ندارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha