سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کتاب دفاع مقدس

حوزه/ بانوی رمان نویس و نویسنده قمی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند رویکرد و نگاه خلاقانه در نوشتن داستان و رمان با موضوع دفاع مقدس هستیم.

زهرا اسلامی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند ما باید از گنج عظیمی به نام جنگ هشت ساله که در اختیار داریم، در مسیر نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس به خوبی بهره برداری کنیم.

وی افزود: در کنار فیلم و سریال و محصولات رسانه ای و هنری در بستر فضای مجازی، یکی از قالب های همچنان جذاب برای نسل جدید و البته عموم مردم، قالب رمان و داستان و کتاب است به خصوص این که دفاع مقدس یک ظرفیت بسیار عظیمی در این باره دارد که باید بیش از پیش از آن استفاده شود.

وی همچنین گفت: ایران ما دو اتفاق مهم سیاسی را در تاریخ معاصر خویش از سر گذرانده که شامل پیروزی انقلاب اسلامی و نیز وقوع جنگ تحمیلی می شود؛ جنگی که طولانی‌ترین جنگ تاریخ معاصر است و کشوری یک تنه در مقابل چندین کشور و ابر قدرت مقاومت کرد و در نهایت نگذاشت حتی یک وجب از خاکش در اشغال بیگانه باقی بماند.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس ادامه داد: با وجود غنای دفاع مقدس جای بسی تأسف است که هنوز لزوم پرداختن به تاریخ ایران و موضوع مهمی به نام جنگ تحمیلی در بستر رمان و داستان برای عده ای از نویسندگان کشور ما درک نشده و لذا کمتر به سمت این موضوع گرایش داشته اند و حال آن که چه در بحث قصه دراماتیک و چه کشش های داستانی و جذابیت روایی، سوژه ها و موضوعات و قهرمان های دفاع مقدس، بهترین نمونه و شاهد مثال در این باره هستند.

وی گفت: آن چه در این خصوص حائز اهمیت است این که به دور از نگاه های کلیشه ای بتوانیم با رویکرد خلاقانه به سمت نگارش داستان و رمان در حوزه دفاع مقدس حرکت کنیم که اگر این گونه شد و البته نویسنده تعهد لازم را هم در کارش داشت، قطعاً آثار بسیار خوب و فاخر و جذابی خلق می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha