سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر

حوزه/ اولین اثر برگزیده تالیف شده در پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر با موضوع علل طلاق از دیدگاه اسلام، روانشناسی و جامعه شناسی، منتشر شد.

خانم کیاهور، دبیر اجرایی پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: اولین اثر برگزیده تالیف شده در پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر با موضوع «علل طلاق از دیدگاه اسلام، روانشناسی و جامعه شناسی»، با همکاری موسسه آزمون یار پویا منتشر شد.

وی افزود: کتاب «علل طلاق از دیدگاه اسلام، روانشناسی و جامعه شناسی» به عنوان اولین اثر برگزیده تالیفی در پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر، به بررسی امر طلاق در دین اسلام و جایگاه آن در روانشناسی و جامعه شناسی می پردازد.

دبیر اجرایی پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر ابراز داشت: در این کتاب به موضوعاتی پیرامون ازدواج و این که ازدواج امری مقدس است و برای ثبات و پایداری آن توصیه های فراوانی شده است، اما در برخی موارد در زندگی خانوادگی، اخلاق و رفتار زن و شوهر باهم جور در نمی آید، در نتیجه بعد از گذشت زمانی، آرامش فکری و روحی به تنش تبدیل شده تا جایی که تحمل زندگی مشترک بر طرفین ناممکن می شود.

وی ادامه داد: در این کتاب، علل و عوامل طلاق در جامعه کنونی و پیامدها و تاثیرات آن در اجتماع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به پیامدهایی چون تزلزل شغلی، حس انتقام جویی، تاثیر سوء بر فرزندان و... اشاره شده است. همچنین در ادامه مباحث کتاب به ارائه راهکارهایی در جهت حفظ بنیان خانواده و کاهش میزان طلاق مانند بالا بردن سطح اگاهی های فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد پرداخته شده است.

خانم کیاهور در پایان افزود: این کتاب با قلم خانم زهرا واحدی از پژوهشگران پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر و با شمارگان ۵۰۰ نسخه در نوبت چاپ اول، تابستان ۱۳۹۹ و بصورت رایگان توسط انتشارات آزمون یار پویا به چاپ رسیده است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha