پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قم تفاهم نامه اجرایی، عملیاتی همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی استان در مراسم امضای تفاهم نامه با تبریک هفته دفاع مقدس و تبیین بعضی از ارزش ها و معارف هشت سال دفاع مقدس و قدردانی از زحمات و همکاری سازمان جهاد کشاورزی در سال های گذشته گفت: نیروهای جهادی در هشت سال دفاع مقدس همیشه در خط مقدم بوده اند و از همان اوایل انقلاب اسلامی که نهضت سوادآموزی تشکیل شد جهاد سازندگی از متولیان فعالیت های سوادآموزی بوده است. تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت سوادآموزی استان با جهاد کشاورزی، در پیشبرد اهداف بسیار کاربردی خواهد بود.

این فعال اجتماعی افزود: نیروی انسانی از سرمایه های اجتماعی است و کشاورزان و روستاییان مهم ترین رکن پیشرفت کشور هستند و به هر میزان برای ارتقای سطح سواد و دانش آنان توجه شود سرمایه گذاری می باشد. اطلاع رسانی و ارائه خدمات رایگان به بهره برداران بخش کشاورزی و خانواده های آنان و جذب و ثبت نام آنان در دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال و ارتقاء سطح سواد و به کارگیری انواع روش های آموزشی سوادآموزی برای بهره برداران، از تعهدات معاونت سوادآموزی می باشد و از این رو معاونت سوادآموزی استان این آمادگی را دارد تا بهره برداران بخش کشاورزی و خانواده های آنان را تحت پوشش آموزش قرار دهد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: سازمان جهاد کشاورزی از اعضای اصلی شورای پشتیبانی سوادآموزی است و انتظار می رود از ظرفیت این سازمان در راستای فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی، حمایت و پشتیبانی بیشتری داشته باشیم و امضای این تفاهم نامه از مصوبات جلسه اخیر شورا بوده است.

در ادامه جلسه، حاجی رضا مدیر ترویج کشاورزی استان نیز دانش و سواد را نیاز اصلی بهره برداران بخش کشاورزی به خصوص در حوزه زنان برشمرد و تفاهم نامه استانی را قدمی مثبت در این جهت اعلام کرد.

همچنین در این جلسه در مورد نحوه ارائه بانک اطلاعاتی سازمان کشاورزی در شناسایی اسمی بی سوادان و کم سوادان،   همکاری برای گسترش مراکز یادگیری محلی مشارکتی، استفاده از خدمات و امکانات طرفین به منظور رشد درصد باسوادی بهره برداران بخش کشاورزی  و ساده نویسی و ویراستاری کتاب ها و جزوات آموزشی و عضویت سوادآموزان در صندوق های اشتغال زایی روستایی و دوره های آموزشی مورد نیاز کارگاه های خرد زود بازده سوادآموزان بخش کشاورزی، مورد تصویب و تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha