جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مالزی بازار آنلاین یکپارچه حلال راه اندازی می‌کند

حوزه/ مالزی به منظور توسعه صنعت حلال، یک بازار آنلاین جدید با عنوان «پلتفرم یکپارچه حلال» راه اندازی کرده است که قصد دارد حدود ۵ هزار شرکت را در آن فعال سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، یک بازار آنلاین جدید با عنوان «پلتفرم یکپارچه حلال» تحت مدیریت شرکت توسعه صنعت حلال در مالزی راه اندازی شده است.

حری العرفان سحاری، مدیر اجرایی شرکت توسعه صنعت حلال مالزی گفت: این ابتکار عمل نقش آفرینان صنعت حلال را به رقابت تولیدی و نوآورانه در رویارویی با چالش‌های جهانی تشویق خواهد کرد.

وی گفت: با راه اندازی این پلتفرم در ماه دسامبر، قصد داریم در حدود ۵ هزار شرکت را در آن داشته باشیم که در ابتدا از ۲۰ شریک متشکل از سازمان های دولتی و ارائه دهندگان خدمات مانند بانک‌ها ، بیمه ها و نقش آفرینان درصنعت تدارکات آغاز کرده‌ایم. بازار داخلی مالزی با افزایش رو به بالای تقاضا برای محصولات حلال در بین مصرف‌کنندگان غیرمسلمانان روبرو شده و این پتانسیل را دارد که از بازار جهانی حلال ۳ تریلیون دلاری بیشتر بهره ببرد.

این مدیر مالی خاطرنشان کرد: این بازار دیجیتال کاتالیزوری برای جهانی شدن بازارهای داخلی خواهد بود و این بازار آنلاین کار را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند توانایی و ظرفیت کسب و کارشان را با پشتیبانی از گواهی‌نامه حلال پشتیبانی کنند، تسهیل می‌کند.

وی مشکل فعلی در بازار حلال را این گونه توصیف کرد:  با نگاهی به اکوسیستم حلال ما ،  می‌بینیم که گواهینامه‌ها و استانداردها در حال حاضر وجود دارند. اما در مورد توانایی شرکت‌ها نمی‌توان قطعی گفت و حدود ۹۸ درصد آن‌ها شرکت‌های کوچکی هستند که به مشاوره، پول و بازار نیاز دارند. با خدمات مشاوره‌ای مناسب، پلتفرم یکپارچه حلال مثبت عمل می‌کند و در گرفتن گواهینامه حلال کمک‌رسانی می‌کند.

گفتنی است بازار داخلی محصولات حلال در مالزی ۷۰ میلیارد دلار ارزش دارد و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۰ میلیارد دلار برسد. مالزی در سال‌های گذشته در رابطه با کالاهای حلال کسری تجاری داشت زیرا واردات این کشور ۲۵ میلیارد دلار بود ، در حالی که صادرات ۱۰ میلیارد دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha