یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعةالزهرا علیهاالسلام در بازدید از مدرسه علمیه مؤمنات با اشاره به نقش مهم همکاران فرهنگی و تربیتی مدارس از آنان خواست تا سنگ صبور طلاب باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین مدنی در بازدید از مدرسه علمیه مؤمنات در جریان فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی  و روند امور آموزش از راه دور طلاب قرار گرفت.

در این بازدید مدیر جامعه الزهراء(سلام الله علیها) ضمن قدردانی از زحمات فراوان و فشرده همکاران در واحدهای مختلف این مدرسه گفت: رویکرد جامعه الزهراءعلیهاالسلام تقویت پژوهش و افزایش سهم آن در سیستم آموزشی است از این رو فعالیت بخش پژوهش در مدارس بسیار مهم است.

سپس مسئول پژوهش مدرسه سرکار خانم سبحانی، گزارش کوتاهی از برنامه های انجام شده و در دست اقدام  این واحد را که به منظور ارتقاء سطح پژوهش طلاب و اساتید برنامه ریزی شده است، خدمت مدیر محترم جامعه ارائه دادند.

وی در ادامه به  اهمیت دفتر تربیتی _ فرهنگی در مدارس علمیه و نقش مهم همکاران این دفتر اشاره کرد و اظهار داشت: اتاق تربیتی باید جای امنی برای طلاب باشد و رفتار همکاران این بخش باید طوری باشد که طلاب برای بیان همه مشکلات اخلاقی، اعتقادی و... به آنها مراجعه کنند و همکاران نیز باید آنها را به  بهترین وجه ممکن راهنمایی کنند و سنگ صبور آنان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تاکید بر اینکه تربیت نیز باید مانند آموزش به صورت سیستمی درآید و به سمتی حرکت کنیم که طلبه مانند امور آموزشی، مطالبه گر امور تربیتی هم باشد، بیان داشت: امور تربیتی ـ فرهنگی باید به شکل منظومه‌ای در آید و ما به این سمت در حرکتیم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی و رویکرد آموزش به شیوه مجازی و آموزش از راه دور عنوان کرد: با وجود وضعیت نامناسب بودجه، تلاش فراوانی جهت فراهم شدن زیرساخت های آموزش مجازی صورت گرفته است و سعی خواهد شد تا امکانات لازم در اختیار مدارس قرار داده شود و نسبت به این مساله کوتاهی نخواهد شد.

در ادامه سرکار خانم رهبرپور مدیر مدرسه علمیه مؤمنات با تشکر از حضور حجت الاسلام و المسلمین مدنی، این بازدید را مایه دلگرمی و قوت قلب همکاران دانست و گفت: موفقیت در آموزش مجازی طلاب حضوری را مرهون وجود زیرساخت های لازم فنی، برنامه ریزی دقیق آموزشی، همراهی اساتید و طلاب با این برنامه و پشتیبانی کامل کلاس‌ها  توسط همکاران است.

وی ادامه داد: مدرسه مؤمنات با بیش از ۲۰۰۰ طلبه، بزرگترین مدرسه­ حضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام است که بیش از ۵۰۰ ماده درسی را در ترم جاری ارائه داده است.

رهبرپور خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی  مناسب وکار جهادی همکاران در بخش‌های آموزشی، پژوهشی وتربیتی مدرسه،  پشتیبانی کلاس‌ها در دو شیفت صبح و عصر به همراه  پاسخگویی به مشکلات اساتید و طلاب در شیوه آموزش از راه دور انجام می‌شود که حقیقتا ستودنی است واگر پیگیری و تلاش های همکاران نبود، برنامه ریزی های انجام شده  به ثمر نمی‌رسید.

وی در پایان  تلاش‌های همکاران مدرسه را در این ایام قابل تحسین دانست و گفت: با وجود حجم بالای کار، همکاران آموزش نزدیک به ۸۰۰  فایل درسی را از سامانه محتوا به سامانه مجازی انتقال داده‌ یا بارگذاری کرده‌اند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha