جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکست حصر آبادن

حوزه/ مسلم کردجزی، ایثارگر هشت سال دفاع مقدس گفت: امدادهای غیبی و قاطعیت امام(ره)، از شاخصه‌های دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در دفاع مقدس اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، پزشک و فرهنگی، دانش‌آموز و دانشجو، کارمند و کارگر و غیره برای دفاع از این مرز و بوم حضور داشتند و هر کدام به سهم خود نقش بسیار مهمی در به ‌دست آوردن پیروزی‌های آن دوران ایفا کرده‌اند.

مسلم کردجزی، کارشناس مالی مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس از یادگاران آن روزهاست، که در سال های دفاع مقدس، به عنوان بسیجی و خدمه توپ ضدهوایی در جبهه خدمت کرده است. متن پیش رو، حاصل گفتگو با این رزمنده دوران دفاع مقدس  را بخوانید.  

* شرکت در مناطق عملیاتی جنوب تا غرب کشور

برای نخستین بار در اواخر فصل پاییز سال ۱۳۶۰ از طرف نظام وظیفه به جبهه‌های جنوب حق علیه باطل اعزام شدم و بار دوم در سال ۱۳۶۶ به منطقه غرب به عنوان بسیجی و خدمه توپ ضدهوایی ۲۳ در جبهه افتخار حضور پیدا کردم.

در مناطق عملیاتیِ دشت آزادگان، کرخه و بستان از جبهه‌های جنوب و منطقه دزلی و پاوه از جبهه‌های غرب کشور سعادت حضور پیدا کردم. در عملیات طریق ­القدس که در آذرماه ۱۳۶۰ در مناطق دشت آزادگان، بستان و سوسنگرد به طور مشترک توسط سپاه پاسداران و نیروی زمینی ارتش اجرا شد و در عملیات بزرگ فتح­ المبین که در فروردین ۱۳۶۱ اجرا گردید و مناطق اشغال شده در این دشت آزاد گردید، شرکت داشتم.

* اعتلای کلمه حق، علت حضور رزمندگان اسلام در میادین نبرد بود

بدون تردید شایستگی افراد و برخورداری از درجات بالای ایمان زمینه مناسب­تری برای مشاهده امدادهای غیبی فراهم می­سازد و از آن نظر که رزمندگان جان بر کف اسلام برای اعتلای کلمه دین­ حق به میادین نبرد می‌رفتند، شایستگی افزون تری برای دریافت این عنایت­ های خاص داشتند. مسلماً مقاومت و پیروزی رزمندگان در برابر دشمن که از طرف قدرت‌های استکباری حمایت و پشتیبانی می­شد، بدون امدادهای غیبی میسر نبود. در دوران دفاع مقدس عنایات الهی و امدادهای غیبی زیادی اتفاق افتاده است.

به عنوان نمونه؛ روز ۲۲بهمن سال ۱۳۶۰ دشمن از ترس اینکه رزمندگان اسلام ممکن است عملیاتی را آغاز نماید، با هواپیماهای جنگی خود حملات شدید و پی­درپی را شروع کردند. در همین  روز فقط ۲۲ بار مقرّی را که ما در آن به سر می­بردیم، بمباران شد. به طوری که گلوله­ های توپ­های ضدهوایی ما به علت شلیک بیش از حد، داغ شده بود. به همین خاطر برخی از هواپیماهای دشمن موفق به بمباران مقرّ ما می ­شدند. جالب اینکه اکثر راکت­ ها و بمب­ های دشمن در محل استقرار ما عمل نمی­کرد و هیچ خسارت جانی و ادواتی برای ما در بر نداشت و همه بمب­ها و راکت‌هایی که به اطراف مقرر شلیک می‌شد، قبل از اصابت منفجر می­ شدند.

* فرمان شکست حصر آبادان یکی از برجسته ­ترین جلوه های رهبری و قاطعیت فرماندهی امام(ره) بود

در پرتو فرماندهی و هدایت­ های پیامبرگونه امام راحل و با نگرش معنوی و الهی ایشان، تحول شگفت‌انگیز و معجزه ­آسای روحی و معنوی و روحیه شهادت­ طلبی در مردم ایران و رزمندگان حاصل شد. یکی از برجسته­ ترین جلوه ­های رهبری و قاطعیت فرماندهی از صدها صفت و شاخصه های مدیریتی امام، فرمان شکست حصر آبادان است که در نهایت، علیرغم موافق نبودن برخی از فرماندهان به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات کافی و وضعیت جغرافیایی، حصرآبادان شکسته شد.

* ظهور انقلاب اسلامی موجب تحولی عظیم در جهان شد

با تحولات و تغییراتی که در وضعیت سیاسی و ژئوپلتیک جهان در دهه اخیر پیش آمد، جهان شکل دیگری به خود گرفته است و کشورهای جهان را بر آن داشت تا جایگاهی برای خود در نظم جدید بدست آورند.

انقلاب اسلامی با ظهور خود تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد و توانست به دیگر کشورهای اسلامی و حتی جهان تأثیر عظیمی بگذارد.

ایران در سازمان ملل به عنوان یک عضو مفید و موثر همیشه مورد توجه بوده است. نماینده ای از ایران به ریاست اجلاس خلع سلاح سازمان ملل انتخاب می شود. در سازمان یونسکو، ایران به عنوان فعالترین کشور مورد تقدیر قرار می گیرد و قدرت و سیاست جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی روز به روز در حال افزایش است. و این بیانگر جایگاه مهم انقلاب اسلامی در سازمان های جهانی است.

* در دفاع مقدس ریشه­ های انقلاب با دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام محکم شد

هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران است که برای آن نمی توان نظیری یافت. در هیچ مقطعی از تاریخ ایران سراغ نداریم که تمامی کفر در برابر تمامی اسلام قرار گیرد و فرماندهی جنگ به عهده یک فقیه عادل، یک حکیم الهی، مرجع فیلسوفِ شجاع و یک روحانی سیاستمدار چیره دست باشد.

در دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردیم؛ اگر امروز مذهب به عنوان موثرترین عنصر آگاهی بخش جای خود را در دل توده های مردمی و جهان باز کرده است، و اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و حوزه بین المللی به عنوان یک کشور مقتدر شناخته شده و تثبیت یافته، از ثمرات دفاع مقدس است.

ما در دفاع مقدس دوستان و دشمنان انقلاب را شناختیم و پرده تزویر را از چهره جهانخواران کنار زدیم و ریشه های انقلاب را با دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام محکم کردیم و دریافتیم که باید ایستادگی کرده و به احدی تکیه نکنیم. صنایع نظامی ما رشد کرد و روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ در ملت ما تحقق و استمرار یافت.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha