جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایش نامه تابوت/همدان

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشنامه «تابوت»با موضوع سرگذشت شهدای غواص در این مدرسه برگزار شد.

سمیه رشیدی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، از اجرای نمایش سرگذشت شهدای غواص توسط گروه هنری شهرستان تویسرکان در هفته دفاع مقدس ویژه طلاب، در مدرسه علمیه کوثر خبر داد و گفت:خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که در کشوری زندگی می کنیم که عطرآگین از حضور شهدایی است که تاریخ را با خون خود رقم زده اند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حماسه های دفاع مقدس و شهدا علی الخصوص شهدای غواص، تاکنون فعالیت هنری چشمگیری صورت نگرفته است، اظهار کرد: پیام شهدا و حماسه ی آنها باید به نسل های بعد از جنگ منتقل شود و از آنجا که دفاع مقدس یکی از مهمترین مولفه های عینی است پس می تواند در فضای هنر و سینما و تئاتر اثر گذاری دو چندان داشته باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان ادامه داد: ایثار مردم،مقاومت مقدس آنها و حضور این جوانان در جبهه و کوتاه نیامدن از ارزش های انقلاب باعث شد که نهال انقلاب ثمر دهد.

وی با اشاره به قصه ی پر غصه ی سرگذشت شهدای غواص اظهار داشت: این مردان بی ادعا، همان نوجوانان و جوانانی بودند که در سنین پایین از سرکلاس درس و دانشگاه برای دفاع از خاک،ناموس و...و لبیک به فرمان امام (ره)به میدان جنگ آمده بودند.

رشیدی نیا گفت: یکی از عوامل پیروزی رزمندگان در میدان نبرد،شهادت طلبی آنها بود که به عنوان یک عامل موثر معنوی می توان از امتیازهای جبهه حق در برابر باطل برشمرد.

وی در پایان گفت: ان شاءالله بتوانیم شاهد برنامه های اثرگذار و بسیار فاخر دیگر در خصوص حماسه های شهدای هشت سال دفاع مقدس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha