جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین  کشور

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی کشور در دیدار استاندار قزوین گفت: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده آیین های مذهبی و فرهنگی ملی جایگزین راهپیمایی اربعین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام حمید احمدی، در دیدار با استاندار قزوین گفت: آیین های فرهنگی و مذهبی اربعین حسینی امسال با شعار «حسین  سفینه النجاه» در ایران به صورت مجازی برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی در بخش های مختلف قرآنی، هنری و بانوان با مشارکت ۷۰ نهاد مردمی و دولتی برگزار خواهد شد.

 رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی کشور تصریح کرد: بر اساس زمان بندی ها در کنار بخش های مختلف قرآنی، شعر، ادب، فرهنگ و دیگر برنامه های مذهبی، ۱۷ همایش منطقه ای و بین المللی در کشورهای دیگر با حضور اندیشمندان به صورت گفت وگو و تبادل نظر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پویش «مهر اربعین» از برنامه هیأت مذهبی و ستاد اربعین است که در این برنامه کمک های مردمی برای کمک به دانش آموزان نیازمند توسط موکب ها جمع آوری می شود.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: مقامات کشور عراق کافی نبودن زیر ساخت‌های بهداشتی در این کشور را به عنوان علت عدم پذیرش زائرین پیاده روی اربعین مطرح کرده اند.

 در ادامه، مهندس جمالی پور استاندار قزوین، ضمن تقدیر از کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی کشور، تصریح کرد: فلسفه راهپیمایی اربعین به ویژه از جانب آزادگان و مردم انقلابی به عنوان تجدید عهد سالیانه و وفای به عهد است که متأسفانه امسال ما از بودن در این مانور عظیم معنوی به دلیل شیوع کرونا محروم شده ایم.

وی ادامه داد: از جمله اهداف امام حسین (ع) آزادی و عدالت است که همه مظلومان جهان این شعار را سر می دهند تاعدالت واقعی در جهان محقق شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: خوشبختانه استان قزوین برنامه های مختلفی در زمینه اربعین دارد و با بهره گیری از رسانه استانی و همچنین فضای مجازی در این عرصه مهم گام های جدی خواهیم برداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha