جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 اداره جهانی حلال نخستین دفتر خود را در لندن افتتاح کرد

حوزه/ مدیر اجرایی ارشد اداره جهانی حلال ضمن اعلام خبر افتتاح نخستین دفتر این نهاد در لندن، از توسعه فعالیت‌های این موسسه صدور گواهینامه حلال در سطح اروپا خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimnews، اداره جهانی حلال نخستین دفتر خود را در شهر لندن افتتاح کرد.

اداره جهانی حلال، معتبرترین سازمان صدور گواهینامه حلال با افتتاح دفتر در لندن به طور رسمی در اروپا فعالیت خود را آغاز کرده است.

اداره جهانی حلال اعلام کرد که گسترش خدمات خود به انگلیس یکی از تصمیمات استراتژیکی است که ارگان مستقر در میلان برای برآورده ساختن انتظارات صنعت غذایی جهانی اتخاذ کرده است.

محمد الکافراوی مدیر اجرایی ارشد سازمان گفت: این صنعت نیاز به شفافیت در صدور گواهینامه حلال و استانداردهای اساسی حلال همراه با فرصت‌های تجاری بدون هیچ محدودیت و مانعی دارد. این همان چیزی است که ما قصد داریم به صنایع غذایی جهانی ارائه دهیم.

الکفراوی خاطرنشان کرد: این فقط آغاز یک پروژه بزرگ است. اگرچه سال ۲۰۲۰ سال خوبی نبود ولی من اطمینان دارم که ۲۰۲۱ انقلابی واقعی در بازار حلال ایجاد خواهد شد، به طوری که شاهد پویایی تجارت شرکت‌ها و زندگی مصرف کنندگان برای آینده‌ای بهتر خواهیم بود.

مقام ارشد این نهاد که دارای بالاترین اعتبار بین المللی حلال در جهان است، گفت: این بازار فرصتی عالی برای شرکت‌ها برای گسترش تجارتشان است، ارزش بازار حلال در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲.۳ تریلیون دلار بوده که از این میزان ۱.۳ تریلیون دلار در مواد غذایی و بخش نوشیدنی مصرف کننده داشته است.

وی گفت: افتتاح دفتر انگلستان یک قدرت و رضایت مضاعف برای تمامی شرکت‌های کوچک و متوسطی است که آرزو دارند گواهینامه معتبر حلال به دست آورند و در بازار جهانی وارد عمل شده، و این کار صادرات بدون محدودیت به همه کشورها را تسهیل می‌کند.

این مقام افزود: شرکت‌ها به دلیل عدم داشتن گواهینامه‌های حلال، معمولاً صادرات را در سطح جهانی چالش‌زا می‌دانند و بسیاری از آن‌ها جواب رد می‌شنوند. یکی از مشکلات اساسی این است که بسیاری از کشورها استانداردها و سازوکارهای مختلفی برای اعتبارسنجی و تأیید صحت صدور گواهینامه حلال از خارج از کشور دارند.

گفته می‌شود اداره جهانی حلال یکی از معدود ارگان‌های موجود در اروپا است که مسیر پیشرفت شرکت‌ها را برای دسترسی به بازار حلال در کشورهایی مانند سنگاپور ، ترکیه ، اندونزی ، مالزی ، امارات و عربستان سعودی تسهیل می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha