سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جنگ رسانه ای

حوزه/ در کارزار سنگین رسانه ای و فرهنگی فعلی که دشمن به دنبال تردیدافکنی در ذهن و فکر مردم و نسل جوان ماست، باید بیش از پیش بر هدفمندی و قوت فعالیت های فرهنگی و رسانه ای متمرکز شویم، چه آن که با پراکنده کاری و بی برنامگی به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر معظم انقلاب، ماه رمضان امسال در نشست و دیدار تصویری با نمایندگان تشکل های دانشجویی کشور به نکته بسیار مهمی اشاره کردند که متأسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه بسیاری از مسئولان و حتی کارشناسان کشور قرار نگرفته و یا در مقام تحلیل و بررسی، کنکاش نشده است.

معظم له در این دیدار به صراحت فرمودند: "ستون فقرات کار فرهنگی دشمن، تردید افکنی است. "

برپایه آمار مراکز مورد استناد، چیزی در حدود ۷۰ درصد جمعیت حال حاضر کشورمان یا اساساً دوران پیروزی انقلاب اسلامی را ندیده‌اند و یا به واسطه سن اندک خود، تصویر چندان روشن و واضحی از آن زمان ندارند و لذا دشمن و دستگاه عظیم رسانه ای آن در سال های اخیر به شدت کوشیده که با تبلیغات پردامنه و البته دروغین خود، این انگاره باطل را در ذهن مردم بنشانند که نهضت حضرت امام(ره) و مردم ایران که ثمره آن شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، بهترین تصمیم در زمان خودش نبوده است.

از سوی دیگر رسانه های مغرضِ ضدانقلاب و مع الاسف برخی رسانه های جاهل یا مساله دار داخلی نیز به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم، دانسته یا نادانسته خطی را پی می گیرند که بگویند نظام اسلامی به ویژه در مساله اقتصاد و مقوله عدالت اجتماعی، کارنامه قابل قبولی نداشته است تا در نهایت این چنین در ذهن عامه مردم خصوصاً نسل جدید جا بیندازند که جمهوری اسلامی نه از آغاز انتخاب مناسبی بوده و نه در ادامه راه، موفقیت چندانی برای مردم خود به همراه داشته است.

در این خصوص نیز به طور جدی بر روی کار فرهنگی با چاشنی رویکرد رسانه ای تمرکز کرده اند و به همین خاطر است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به صراحت فرمودند که ستون فقرات کار فرهنگی دشمن در این سال ها بر محوریت تردیدافکنی در جامعه ما اُستوار بوده است.

به عبارت دیگر، در وضعیت فعلی دشمن با عقبه قوی رسانه ای و فرهنگی می خواهد ذهن و باور نسل سوم و چهارم انقلاب را مورد هجمه ی بی امان خویش قرار دهد، ضمن آن که از این رهگذر، اهداف دیگری چون تلاش به منظور تغییر در انسجام سیاسی حاکم و همچنین کاهش انسجام و همبستگی اجتماعی را دنبال می کند.

در این میان، ناکارآمد نشان دادن نظام به ویژه در پهنه گسترده ی فضای مجازی امروز به شدت دنبال می شود تا پروژه پمپاژ نااُمیدی و یأس شتاب بیشتری به خود بگیرد و از این منظر، دشمن به بخشی از اهداف از پیش تعیین شده خود در کلان مقوله جنگ روانی دست پیدا کند و البته به پشتوانه همین اهداف، طرح ها و برنامه های دیگر خود را دنبال کند.

در این کارزار سنگین رسانه ای و فرهنگی که دشمنان این آب و خاک، به دنبال تسخیر ذهن و فکر مردم و نسل جوان ما هستند، ما باید بیش از پیش بر هدفمندی و قوت فعالیت های فرهنگی و رسانه ای خود متمرکز شویم و گرنه با پراکنده کاری و بی برنامگی به جایی نمی رسیم و بالتبع نمی توانیم لبخند رضایت را بر لبان مولا و فرمانده مظلوممان بنشانیم.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha