یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 921698
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

حوزه/ ماهیت پروژه ی «نفوذ و تحریف»، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان بررسی شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، روح اله رفعتی پور، استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان در نشست سیاسی با موضوع «پروژه ی نفوذ و تحریف» در جمع کادر، اساتید، مبلغان و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان اظهار داشت: دو اصل بسیار مهم در دشمن شناسی این است که اولا وجود دشمن را باور کنیم و دوم اینکه تاکتیک های دشمن را بشناسیم؛ زیرا اگر جامعه ای به وجود دشمن باور نداشته باشد، از لحاظ سیستم دفاعی خود را مجهز نمی کند و ضربه پذیری چنین جامعه ای بسیار زیاد است.

وی با استناد به آیه ۶۰ سوره انفال و آیه ۹ سوره ممتحنه دشمن را به دو دسته دشمن آشکار و دشمن پنهان تقسیم کرد و افزود: دشمن دو نوع است دشمن خارجی که کفار و مشرکین هستند و دشمن داخلی که منافقین هستند، البته شدت برخوردی که خدا و رسولش با منافقین داشته اند به مراتب بیشتر و شدیدتر از گروه دیگر است. به عنوان شاهد مثال، پیامبر اسلام هیچ گاه پس از جنگ و پیروزی هایشان، قلعه ی یهودیان را خراب نکردند ولی دستور تخریب مسجد ضرار که ساخته ی دست منافقین بود، را صادر نمودند.

استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان، با بررسی تاکتیک پر خطر دشمن، عملیات نفوذ را از مخوف ترین پروژه های براندازی دانست و تصریح کرد: نفوذ، اقسام و مراتبی دارد (نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی) که کم خطرترین آن نفوذ امنیتی است؛ زیرا خسارت های آن اکثرا مادی است ولی خطرناک ترین نوع نفوذ، نفوذ فرهنگی است؛ زیرا سبب تغییر بینش و نگاه یک جامعه نسبت به مسائل، به ویژه به ارزش ها خواهد شد.

رفعتی پور افزود: در نفوذ فرهنگی، دشمن با کمترین هزینه جامعه ی هدف را بدون آنکه خودشان بدانند، سرباز خود می کند تا جایی که این جامعه، دشمن را دیگر دشمن نمی داند و به جای تقابل به تعامل با او می پردازد.

وی به بیان راهکار مقابله با نفوذ فرهنگی پرداخت و گفت: تنها راهکار مقابله با نفوذ، بصیرت است، لذا اگر جامعه ی هدف هوشیار باشد، اولا دشمن را به خوبی می شناسد و او را دوست نمی پندارد و از طرف دیگر حوزه های فشار را به دشمن معرفی نمی کند. مثلا وقتی در جریان مذاکره به دشمن کد می دهیم که خزانه ی ما خالی است یعنی به دشمن  می گوییم که تو با فشار اقتصادی به ایران، به هدفت نزدیک می شوی.

استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) ادامه داد: دشمن با زاویه دار کردن مسیر جامعه از خط اصلی، آن را به سمت دیگری سوق می دهد. تا جایی که امام معصوم علیه السلام در روز عاشورا باید با بذل جانش با این نفوذ مقابله کند.

رفعتی پور گفت: در راستای مقابله با نفوذ فرهنگی، تنها کسانی می توانند خطوط اصلی اندیشه ی دینی را به ما بدهند که ولایت داشته باشند، بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر خط «تحریف» شکسته شود، خط «تحریم» هم شکسته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha