جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حافظ ریاض حسین نجفی

حوزه/ رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: توکل به خدا در دشواریهای زندگی به انسان جرات می بخشد. برای این امر، دستور داده شده است که اغلب خدا را یاد کنید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی، رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، در خطبه نماز جمعه گفت: خداوند متعال جهان گسترده ای را برای انسان ها خلق کرده است که در آن انواع نعمت ها را قرار دارد. سیستمی را ایجاد کرده است که در آن آسایش و راحتی است و به انسان هیچ فرمانی داده نشده است که فراتر از توان او باشد.

آیت الله حافظ ریاض افزود: خدا نعمتهایی را برای جسم و روح ایجاد کرد و راههای پرورش و اصلاح آنها را به آنها نشان داد. بنابراین انسان باید در جهت رشد روح و اعتلای معنویت تلاش کند. در سوره فرقان آمده است که شب لباسی برای انسان است. و نیز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: ستایش خدایی را که ما را از مردگان زنده کرد. در اینجا مرگ به خواب گفته می شود که به آن مرگ جزئی نیز گفته می شود.

وی گفت: خداوند متعال حضرت محمد (ص) را مورد خطاب قرار داد و گفت که اگر می خواستم پیامبری برای هر منطقه می فرستادم اما او (پیامبر اکرم) را تا روز قیامت به عنوان پیامبر برای همه انسانها اعلام کرد و نبوت را به اتمام رساند.

رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان در ادامه گفت: پس از نبوت، زنجیره امامت آغاز شد زیرا زمین نمی تواند از حجت خدا خالی باشد. به خاطر امامت است که نظام جهان پا بر جا است. پیامبر اکرم (ص) در ازای نشان دادن راه هدایت از ما هیچ پاداشی نخواست. مگر به امر خدا مودت و محبت از نزدیکانش.

وی گفت: توکل بر خدا در دشواریهای زندگی به انسان جرات می بخشد. برای این امر، دستور داده شده است که اغلب خدا را یاد کنید.

وی آب را از برکات خدا شمرد و گفت: از جمله برکات ذکر شده در قرآن، آب است. گفته می شود که از ارتفاعات آبی می آید که هم خود را پاک می کند و هم دیگران را. زمین مرده را به زندگی باز می گرداند، غذا، میوه و سایر ملزومات مورد نیاز انسان و حیوانات را تأمین می کند. آب نیاز اساسی زندگی است که زندگی بر آن می چرخد.

وی گفت: رودخانه ها و دریاچه هایی وجود دارد که دو نوع آب دارند. یکی شیرین است، دیگری شور و بد، اما آنها با هم مخلوط نمی شوند.

رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان با اشاره به نظام جهان گفت: یکی از منکران خدا از امام جعفرصادق علیه السلام دلیل اثبات وجود خدا را خواست، حضرت تخم مرغی را برداشت و به او توضیح داد که در آن رودخانه ای از طلا و رودخانه نقره وجود دارد اما آنها مخلوط نمی شوند. خدا کسی است که کل سیستم را در تخم مرغ کوچک قرار داده است. خداوند متعال شکل بزرگترین شاهکار قدرت خود را بر روی یک قطره آب تصویر گری کرده  اگر چه نقاشی روی آب غیرممکن است.

وی با توجه به ذکر مکرر نعمت ها گفت: هدف از ذکر مکرر این نعمت ها، شکرگزاری از خدا و یادآوری اوست، اما اکثر مردم از آن غافل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha