جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دو برادر مسلمان، یک سوپرمارکت عظیم را در بریتانیا خریدند

حوزه/ دو میلیاردر مسلمان که پدر و مادرشان در دهه ۱۹۶۰ با کمترین پول از هند به انگلیس آمده‌اند، اکنون در معامله ۶.۸ میلیارد یورویی سوپرمارکت عظیمی را خریداری کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دو مرد مسلمان از بلکبرن پس از معامله ۶.۸ میلیارد یورویی در روز جمعه ۲ اکتبر، صاحب یک سوپرمارکت عظیم آسدا شدند و قصد دارند با تغییراتی که در این سوپرمارکت ایجاد می‌کنند وضعیت تجاری آن را بهبود بخشند.

محسن و زوبر عیسی در بیانیه ای گفتند:  ما بسیار افتخار می کنیم که در آسدا، یک مرکز تجاری برجسته بریتانیایی که سال‌هاست آن را تحسین می‌کنیم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. پس از یک دوره موفقیت آمیز در والمارت، ما مشتاقانه منتظر هستیم تا به آسدا کمک کنیم تا یک تجارت متفاوت ایجاد کند که به خدمات عالی مشتریان در جوامع در سراسر انگلیس ادامه دهد.

پدر و مادر و این دو مرد مسلمان در دهه ۱۹۶۰ از هند به انگلیس آمده و ثروت بسیار ناچیزی داشته‌اند. محسن ۴۹ ساله و زوبر ۴۸ ساله در گاراژی که پدرشان خریده بود شروع به کار کردند. آن‌ها سپس با خرید گاراژهای بیشتر، شرکت «یورو گاراژ» را تشکیل داده و انشعابات آن را توسعه دادند. تقریبا دو دهه پس از تشکیل این شرکت در سال ۲۰۰۱، گروه اکنون تقریبا ۶ هزار گاراژ در ۱۰ کشور جهان از انگلستان تا ایالات متحده تا استرالیا را در اختیار دارد و مراکز فروش استارباکس، کی اف سی و غیره را اداره کرده و ۴۴ هزار نفر برای آن‌ها کار می‌کنند.

زوبر گفت:  ما از هیچ رشد کردیم.

تلاش برادران در بلکبرن و انگلیس محدود به تجارت نیست. آن‌ها همچنین پروژه‌هایی برای ارتقاء بهداشت، آموزش و مقابله با فرق در انگلیس و خارج از کشور را تامین کرده و به بیمارستان بلکبرن رویال نیز کمک رسانی می کنند.

گفتنی است در حالی که اسلام دومین دین بزرگ در بریتانیا و ایرلند شمالی محسوب می‌شود، نتایج حاصل از سرشماری انگلستان در سال ۲۰۱۱، جمعیت مسلمانان انگلیس در سال ۲۰۱۱ را بالغ بر ۲،۵۱۶،۰۰۰ نفر، یعنی ۴/۴ درصد از کل جمعیت نشان می‌دهد. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۷، مسلمانان در بلکبرن ۳۰.۹٪ جمعیت هستند و ۴/۲۰ درصد از جمعیت این منطقه به چند گروه قومی آسیای جنوبی تعلق دارند و این بالاترین درصد در منطقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha