یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار

حوزه/ دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشگاهی است که در هیئت امنای آن، عضو بانو حضور دارد که فارغ‌التحصیل مکتب توحید و جامعة‌الزهرا(س) است. این را تبدیل به یک سنت کرده‌ایم و امیدواریم در دیگر دانشگاه‌ها نیز چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) گفت:  قریب به ۱۵۰ دانشجوی سطح سه جامعه‌ الزهرا(س) در دانشگاه ادیان و مذاهب تحصیل می‌کنند.

وی افزود: این دانشگاه، کاتالیزوری است تا طلاب وارد دانشگاه شوند. دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که طلبه سطح چهار به عنوان دانشجو می‌پذیرد. تنها دانشگاهی که دانشکده مطالعات زنان دارد، دانشگاه ادیان و مذاهب است. هم‌اکنون هم رئیس دانشکده و مسئولان دانشکده زن و خانواده همگی طلابی هستند که تحصیلات دانشگاهی نیز دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشگاهی است که در هیئت امنای آن، عضو بانو حضور دارد که فارغ‌التحصیل مکتب توحید و جامعه‌الزهرا(س) است. این را تبدیل به یک سنت کرده‌ایم و امیدواریم در دیگر دانشگاه‌ها نیز چنین اتفاقی بیفتد. هم‌چنین یکی از اعضای هیئت امنا نیز باید از شورای عالی حوزه باشد.

وی هم‌چنین گفت: بنده همواره بر تحصیل بانوان در حوزه تأکید داشته‌ام و معتقدم حداقل تأثیر تحصیل بانوان در حوزه این است که می‌توانند مربی خانواده خود باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مکتب توحید گفت: جنابعالی بحمدالله توفیق این را داشته‌اید که همیشه خلأها را پر کنید و مرکز خدمات نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: دنیا بر روی جنس زن بسیار کار کرده است. حداقل هفتاد درصد تبلیغات با استفاده از بانوان است؛ در حالی که روضه زنانه یکی از ظرفیت‌های تربیتی قوی در کشورمان است که نگاه درستی به آن نشده است.

در ادامه این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حضور داشت، دو طرف درباره نحوه همکاری‌های علمی و پژوهشی و آموزشی بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام دانشگاه برابری بهتر حوزه هست دروس آنجا فرق ندارد بین خواهر و برادر ولی در حوزه شاید کسی استعداد داشت ولی دیده نمیشه