جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه هنر اسلامی آنلاین در لندن برگزار می‌شود

حوزه/ نمایشگاه آنلاین «مکانی در الگو: هنر اسلامی و تاثیر آن بر هنرها و صنایع دستی در بریتانیا» با هدف نشان دادن الگوهای هنر اسلامی و تاثیر آن بر شکل گیری هنر غرب برگزار شده و تا سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از neighbournet،  نمایشگاه آنلاین «مکانی در الگو: هنر اسلامی و تاثیر آن بر هنرها و صنایع دستی بریتانیا» آغاز به کار کرده و قرار است تا ابتدای سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.

در این نمایشگاه آثار اصیل دکتر سارا چودری، محقق و هنرمند همراه با آثار هنری روی کاغذ از مجموعه انجمن ویلیام موریس و اشیاء تاریخی از مجموعه تراست امری واکر که هر دو در محله همراسمیت در لندن هستند، به نمایش گذاشته خواهند شد.

این نمایش موضوعاتی از طبیعت، محلیت و تعاملات فرهنگی را از طریق آثار هنری بررسی می‌کند.

لازم به ذکر است گفته می‌شود الگوهای طبیعی و در عین حال مرتب شده طراحی اسلامی الهامی برای ویلیام موریس، طراح برجسته تاریخی بوده‌اند و وی درباره کمال سبکی که توسط صنعتگران به دست آورده در نوشته‌هایش صحبت کرده است.

وی در سال ۱۸۸۲ گفت سرزمین پرشیا برای ما طراحان الگو، به سرزمینی مقدس تبدیل شده است، زیرا از آنجا هنر ما کمال گرفت و بیش از همه جا گسترش یافت تا اینکه به تدریج جهان ، شرق و غرب دربرگفت.

خانواده واکر با موریس دوست و همسایه بودند و هنر اسلامی را بسیار تحسین می‌کردند. آنها به طور قابل توجهی در سفرهای خود در اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه، در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ آثار هنری جمع آوری می‌کردند.

دکتر چودری نیز با استفاده از انواع تکنیک‌ها و مواد ، با جلوه های نور و سایه، بافت و فرم‌های هنری اسلامی ایجاد کرده است. او فن آوری‌های دیجیتال را با روش‌های تدوین سنتی در یک رویکرد میان رشته ای ادغام کرده است.

این نمایشگاه آنلاین با هدف گردآوری سه بیان متفاوت و در عین حال متقاطع از هنر اسلامی و ارائه آنها به عنوان کلی بهم پیوسته و در حال تحول برگزار می‌شود که شامل گفتگوهای آنلاین و کارگاه های مجازی نیز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha