شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان روهینگیایی

حوزه/ سازمان "هیومن رایتس واچ" گفت: مسلمانان روهینگیایی که در اقلیم "اراکان" در غرب میانمار در اردوگاه بازداشتی، به سر می برند، در معرض آزار و اذیت و نقض گسترده حقوق خود قرار دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان "هیومن رایتس واچ" گفت: مسلمانان روهینگیایی که از سال ۲۰۱۲ در اقلیم "اراکان" در غرب میانمار در اردوگاه بازداشتی، در بازداشت به سر می برند، در معرض آزار و اذیت و نقض گسترده حقوق خود قرار دارند.

این سازمان حقوقی با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی از زمان آوارگی‌شان در سال ۲۰۱۲ میلادی در پی حمله پاکسازی نژادپرستانه ارتش میانمار در اردوگاه ها در بازداشت هستند، افزود: دولت میانمار شرایط وحشتناکی را برای آوارگان به وجود آورده و آنها را مورد سرکوب قرار می دهد. همچنین مرتکب جنایت ضد بشری مثل جدایی نژادپرستانه، آزار و اذیت و محرومیت شدید از حقوق می شود.

"هیومن رایتس" در گزارش خود به بیش از ۶۰ مصاحبه با مردم روهینگیا، مسلمانان کامان و امدادگران استناد کرد و گفت: هفته آینده این گزارش منتشر خواهد شد.

این سازمان دولت میانمار را به پایان دادن به نقض حقوق روهینگیا و مسلمانان کامان در اراکان و اقلیت های دیگر و پایان نژادپرستی علیه آنان دعوت کرد.

این سازمان با اشاره به اقدامات اخیر مقامات میانمار، گفت: به نظر می رسد اقدام میانمار در بستن اردوگاه ها، با هدف جدایی نژادپرستانه و بازداشت مردم روهینگیا به صورت دائمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha