جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسیدن اولین زائران اربعین حسینی به کربلای معلی

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان گفت: مواکبی نیز در سطح شهرها با همکاری مدافعان سلامت بانام مواکب سلامت برپا می‌شود و به ارائه خدمات بهداشتی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان، جبار دوست‌محمدیان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری هرگونه مراسم عزاداری به مناسبت اربعین حسینی و اعزام زائران به کربلا تغییراتی در نحوه اجرای ویژه‌برنامه‌های این ایام ایجاد شده است.

وی افزود: امکان خدمات‌رسانی به زائران نیز در شهرهای مقدسه عراق وجود ندارد و موکب‌های اربعین در شهرستان‌های مختلف استان سمنان در ایام اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان به تشریح فعالیت‌های پنج‌گانه تدوین‌شده ویژه موکب‌های استان سمنان پرداخت و ازجمله آنها را برپایی موکب‌های مهربانی در سطح شهرهای مختلف استان سمنان عنوان کرد.

دوست‌محمدیان اظهار داشت: در قالب برپایی موکب‌های مهربانی هزینه‌های جمع‌آوری‌شده در ایام اربعین جهت کمک به مردم در طرح کمک مؤمنانه صرف می‌شود و این کمک‌ها بیان نیازمندان استان سمنان توزیع می‌شود.

وی برپایی موکب عاطفه‌ها را از دیگر فعالیت‌های پنج‌گانه ایام اربعین امسال در سطح استان سمنان نام برد و گفت: در این طرح موکب‌ها می‌توانند هزینه‌های جمع‌آوری‌شده را در قالب بسته‌های لوازم‌التحریر به دست دانش آموزان نیازمند استان سمنان برسانند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: مواکبی نیز در سطح شهرها با همکاری مدافعان سلامت بانام مواکب سلامت برپا می‌شود و به ارائه خدمات بهداشتی می‌پردازند.

دوست‌محمدیان گفت: مواکب حرم عشق نیز نذوراتی را برای ساخت صحن حضرت زینب (س) در سطح استان جمع‌آوری می‌کنند تا اقدامات لازم از طریق ستاد بازسازی انجام شود.

وی اظهار داشت: تمام مراسم‌های مذهبی در دهه پایانی صفر در سطح شهرستان‌ها باید با همکاری ستاد کرونا و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان بیان کرد: تمام افرادی که همه‌ساله برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به اماکن مقدسه می‌رفتند، می‌توانند هزینه‌های خود را در قالب این طرح به مواکب شهرستان‌ها و یا به‌حساب ستاد اربعین استان سمنان واریز کنند.

دوست‌محمدیان از راه‌اندازی سایت عتبات عالیات کشور خبر داد و گفت: عاشقان حسینی می‌توانند با ثبت‌نام در این سایت نسبت به زیارت نیابتی اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha