شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عتبه حسینی

حوزه/ دبیر اجرایی ستاد خادمین افتخاری ایرانی عتبه حسینی گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا امسال هیچ اعزامی از سوی این ستاد صورت نخواهد گرفت و البته فعالیت های عام المنفعه ستاد در داخل مرزهای کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیداحسان سرکشیکیان، دبیر اجرایی ستاد خادمین افتخاری ایرانی آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جمع اصحاب رسانه قم اظهارداشت: امسال چهارمین سال از راه اندازی این ستاد است که می بایست به عتبات عالیات مشرف می شدیم که بنابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا امسال از فیض خدمت رسانی به زوّار سیدالشهدا(ع) در عراق محروم شدیم.

وی با بیان اینکه این ستاد در حال حاضر یک هزار خادم افتخاری دارد، افزود: ما معتقدیم «وقتی هدف خدمت به عشاق حسین است  فرقی ندارد کربلا باشیم، نباشیم»، امسال شرایط به گونه ای است که امکان حضور در عراق وجود ندارد ولیکن سعی کرده ایم فعالیت های تبلیغی، ترویجی، فرهنگی و عام المنفعه خود را در قالب دو طرح مصوّب در استان قم اجرایی کنیم.

سرکشیکیان ادامه داد: با مشارکت خیرین و خادمان افتخاری عتبه برنامه توزیع رایگان نان را در سطح استان قم بویژه مناطق کم برخوردار و محروم را در شب و روز اربعین خواهیم داشت، همچنین ضدعفونی ناوگان حمل  ونقل عمومی را در روز اربعین در سه پایانه میدان مطهری، میدان نبوت و میدان مرجعیت توسط خادمین انجام خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد خادمین افتخاری ایرانی عتبه حسینی ضمن دعوت از عموم شهروندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) خواست تا در این طرح های عام المنفعه توزیع نان رایگان مشارکت نموده و کمک های هرچند اندک خود را برای هر چه پربار کردن سفره حسینی به شماره حساب ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۳۱۲۵۴۶ بنام ستاد خادمین افتخاری عبته حسینی(سخاءالحسین) واریز کنند.

وی با اشاره به آغاز این حرکت مردمی و حسینی در سال ۹۴ اظهار کرد: این حرکت با ۲۵۰ نفر خادم ایرانی شروع شد و در سال ۹۵ این عدد ۵۰۰ نفر بود و سال ۹۸ تعداد خادمان ایرانی به هزار نفر افزایش یافتند، خادمان در بخش‌های مختلف حرم امام حسین(ع) همچون رواق مطهر، کفشداری، گمشدگان و مضیف مشغول خدمت خواهند شد.

سرکشیکیان با بیان اینکه امسال به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا هیچ برنامه جذب خادمی افتخاری نداشته ایم، ادامه داد: زمان خدمت خادمان ایرانی افتخاری حرم امام حسین(ع) از ۱۲ روز قبل از اربعین در کربلا مستقر بوده و شیفت های خادمی خود را در ۴ شیفت ۶ ساعته مشغول به خدمت می باشند که امسال چنین تشرفی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته جلسات مستمری در طول سال برگزار شد تا خادمان ایرانی افتخاری حرم امام حسین(ع) به خوبی خدمت داشته باشند، این خادمان حلقه وصل بین خادمان عراقی و زائران ایرانی بودند.

سرکشیکیان خاطرنشان کرد: بحث نظارت و ارزیابی بر روی خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) از روز نخست ثبت نام انجام شده است تا بتوانیم کیفیت بخشی برای آینده داشته باشیم، کارها را با نظم پیش می بریم و برای خادمان کارت رسمی عتبه امام حسین(ع) صادر می‌شود و آن‌ها لباس متحد الشکل خواهند داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحمت اله زینلی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام خسته نباشید. با عرض معذرت. درخصوص ثبت نام خادم افتخاری برای عتبات عالیات لطفا راهنمایی بفرمائید.
  • فرهاد احمدیان IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    با عرض سلام و درود بر شما . انشاالله خادمی مولا حسین نصب همگان بشود . بمیرم بر آن تربتی که مرقد مولا حسین باشد یا شافعی
  • هادی ایزانلو IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    باسلام عرض ادب خیلی خوبه شیعیان ایرانی زحمت میکشن واسی حرم اقا نیرو جمع آوری میکنن حالا هرکی به نوعی اما من جوشکار م منم دوس وارم خدمت کنم واسی اقا
  • مریم اوتادی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    با سلام و احترام ، بنده ی حقیر افتخار خادمیاری آقا جانمان امام رضا ع را دارم و آرزوی خادمی افتخاری آقا جانم اباعبدالله الحسین ع را نیز با تمام وجود از خدای متعال خواستارم. ممنون میشوم بنده را جهت ثبت نام و نائل شدن به این افتخار بزرگ راهنمایی بفرمایید. شماره همراه بنده: (شماره تلفن محفوظ است )
  • کیمیا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    ایا امسال مهر۱۴۰۰هم اعزام ندارید به کربلا به عنوان خادم امام حسین؟
  • شجاعی صفیه IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    لطفا نحوه ارتباط و تماس با ستاد و جناب سرکشیکیان را بفرمایید