پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یک پیش دبستانی در توکیو  ناهار حلال به کودکان می‌دهد

حوزه/ در راستای افزایش تعداد دانش آموزان مسلمان در مدارس و آموزشگاه‌های ژاپن یک پیش دبستانی در توکیو از این پس با داشتن گواهینامه حلال، غذای اسلامی به کودکان ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nhk، یک پیش دبستانی در شهر توکیو پایتخت ژاپن به کودکان مسلمان غذای حلال ارائه می‌دهد. این پیش‌ دبستانی واقع در محله کیتا در توکیو حدود ۱۳۰ کودک را اداره می‌کند که ۸ تن از آنان مسلمان هستند و به همین سبب نیز تصمیم گرفت که برای وعده‌های غذایی خود گواهی حلال ارائه بدهد زیرا به گفته مدیران آن، تعداد کودکان مسلمان هر ساله رو به افزایش هستند و آموزشگاه قصد داشت به خواسته‌های آنان رسیدگی کند.

در همین راستا متخصصان تغذیه در این  مهد کودک برای کسب دانش خاص مرتبط با غذای «حلال» و اسلامی از ماه جولای در سمینارهای ویژه‌ای شرکت کرده و آموزش‌های لازم به منظور تهیه غذای حلال و اسلامی را برای کودکان مسلمان به دست آوردند. این پیش دبستانی همچنین ظروف آشپزی مخصوصی تهیه کرده بود تا مراحل صدور گواهینامه را  با موفقیت پشت سر بگذارد.

اولین ناهار حلال روز دوشنبه، پنجم سپتامبر برای کودکان مسلمان شامل مرغ تنوری، سالاد سیب زمینی، برنج و سوپ سبزیجات بود. ژامبون به صورت جداگانه برای دیگر کودکان این مهد کودک سرو شد.

رئیس مهد کودک از اینکه بچه‌ها و والدین آنها از ناهار حلال راضی هستند ابراز رضایت کرده و اعلام کرد که این آموزشگاه مایل است در همه موارد مشتریان را حمایت کند.

گفتنی است صدور گواهینامه حلال برای مدارس در ژاپن بسیار نادر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha