یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نامه فعالان به نخست وزیر کانادا: گروه‌های برتری نژادسفید را منحل کنید!

حوزه/ در نامه‌های که توسط سازمان‌های حقوق مدنی و فعالان به نخست وزیر کانادا فرستاده شد، ۱۲ سازمان مختلف از وی خواستند گروه‌های راست افراطی و حامی برتری نژادسفید را در این کشور منحل سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از citynews، سازمان‌های حقوق بشر میان ادیانی و فعالان مدنی از نخست وزیر کانادا خواسته‌اند تا طرحی را برای منحل کردن و از بین بردن گروه‌های راست افراطی طرفدار برتری نژادسفید در سراسر این کشور ارائه دهد.

بیش از ۱۲ سازمان تقاضایی را به امضاء رسانده و به طور علنی از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا درخواست کردند، این اقدام آن‌ها در پی مرگ محمد اسلیم زفیس، مسلمان ۵۸ ساله انجام شد که ماه گذشته در خارج از مسجد سازمان بین المللی تورنتو با ضربات بی‌رحمانه چاقو به قتل رسید.

پس از افشاگری ها مبنی بر اینکه متهم ، ویلیام وو نوتگم ۳۴ ساله ، ممکن است با یک گروه شیطانی نئونازی در ارتباط باشد ، این مسجد از پلیس خواست تا این قتل  را به عنوان یک جنایت نفرت انگیز بررسی کند.

مصطفی فاروق ، مدیرعامل شورای ملی مسلمانان کانادا ، گفت: گروه‌های حامی برتری نژاد سفید در کانادا زیاد هستند و اثرات منفی وجود آنها یک مشکل ملی است که باید از طریق یک برنامه اقدام ملی برطرف شود.

گفته می‌شود این سازمان‌های مدنی و حقوق بشر از همه احزاب سیاسی خواسته ‌ند که برای کمک به مقابله با گروه های برتری نژادسفید و نئونازی جمع شوند. آنها می‌گویند تعداد این گروه ها از حدود ۱۰۰ گروه در سال ۲۰۱۵  هم اکنون به بیش از ۳۰۰ گروه افزایش یافته است.

ریچارد مارسو از یک مرکز امور یهودیان گفت: اگر به یک مسلمان حمله شود ، در ادامه یک سیک مورد حمله قرار می‌گیرد و یک یهودی یا یک سیاه‌پوست هدف بعدی است و ما اینجا با هم هستیم و همه ما یکی است.

بیل بر وزیر امنیت عمومی کانادا در پاسخ به این نامه گفته است: دولت ما اقدامات مهمی را برای پایان دادن به خشونت در جوامع انجام داده است ، و ما همچنین می‌دانیم که کارهای بیشتری باید انجام دهیم که متعهد به انجام آن هستیم.

بلر اذعان کرد که خشونت‌طلبی حامیان برتری نژادسفید در کانادا واقعیت غم انگیزی است و گفت که دولت فدرال به طور فعال در تلاش است تا فهرست‌های موجود تروریستی را تحت قانون کیفری فهرست کند.

وی افزود: چنین لیست‌هایی پیام مهمی می‌دهند که کانادا چنین خشونت هایی را تحمل نخواهد کرد. به طور مشخص ، لیست‌ها می توانند به پشتیبانی از تحقیقات احتمالی جنایی و پیگرد قانونی آن جرائم کمک کنند. وقتی یک نهاد در لیست قرار می گیرد ، موسسات مالی دارایی‌های آن‌ها را مسدود می‌کنند.

گفتنی است پلیس ماه گذشته گفت که زفیس ظاهراً به طور تصادفی مورد حمله قرار گرفت در حالی که در خارج از مسجد نشسته بود.

ویلیام فون نوتژم به قتل درجه یک در ارتباط با مرگ زفیس متهم شده است. پلیس تورنتو به خبرنگاران گفت که آنها از ارتباط احتمالی مظنون با گروه های افراطی مطلع هستند اما آنها تأیید نکردند که در حال تحقیق درباره این قتل به عنوان یک جرم نفرت محور هستند یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha