شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عذرخواهی نویسنده راست افراطی به خاطر تهمت زدن به مسجد لندن

حوزه/ نویسنده راست افراطی که در پیامی توئیتری مدعی شده بود که ۵ تن از اعضای مسجد پارک فینزبری در لندن به خاطر درگیری با پلیس بازداشت شده‌اند، از این اشتباه خود عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، کیت هاپکینز، یک نویسنده و محقق راست‌گرا پس از انتشار پیام توئیتری که در آن به اشتباه از حمله پلیس به مسجد پارک فینزبری لندن خبر داده بود، از مسلمانان عذرخواهی به عمل آورد.

هاپکینز در توئیت خود فیلمی را به اشتراک گذاشته بود و ادعا کرد که پنج مرد در رابطه با مسجد به ماموران پلیس در صحنه و در حال انجام ماموریت حمله کرده‌اند.

مقامات این مسجد که در شمال لندن قرار دارد، پس از این توئیت، نسبت به این ادعای واهی شکایت کردند. در واقع این حادثه در دو خیابان دورتر از این مسجد اتفاق افتاده بوده و هیچ ارتباطی با مسجد پارک فینزبری لندن نداشته است.

هاپکینز توئیت کرده بود: مسجد پارک فینزبری. درست بعد از ساعت ۸ شب. حمله به ماموران پلیس. پنج نماینده دین صلح دستگیر شدند. هیچ پوشش رسانه‌ای وجود نداشت.

هاپکینز پس از پی بردن به اشتباه خود این توئیت را پاک کرد و در یک عذرخواهی طولانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که واقعاً از این اشتباه متأسف است. او همچنین از خدماتی که مسجد مذکور در دوران شیوع ویروس کرونا به مردم ارائه داده بود قدردانی به عمل آورد.

در این میان مقامات مسجد از عذرخواهی این نویسنده راست گرا استقبال به عمل آورده و در بیانیه‌ای اعلام کردند: مسجد بر نظم اجتماعی، ایجاد روابط سازنده و به وجود آوردن شبکه‌های ارتباطی برای رفاه ساکنان شهر تأکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha