جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملک حسینی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه خان شیراز گفت: امام حسین(ع) جان دادند تا بشر از ضلالت وجهالت خارج شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، شامگاه سه شنبه در مسجد حاج عباس با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: به اربعین حسینی نزدیک می شویم و امسال نیز زیارت سید الشهدا(ع) به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوع شدن تجمع، شامل حال ما نمی شود، اما برای شیعیان عراق که در مسیر امام حسین(ع) حرکت می کنند دعا می کنیم.

وی با تصریح اینکه حادثه عاشورا در زمان محدود رقم خورد، اضافه کرد: حاثه عاشورا در زمان خود محدود بود، اما تمام گستره زمان خود را گرفت، به لحاظ مساحتی که حادثه در آن رخ داد نقطه کوچکی بود اما تمام عالم را فرا گرفت مصیبت او در آسمان و زمین اعظم مسائل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هیچ فردی از حادثه کربلا و واقعه عاشورا سکوت نکرد، تحلیل هایی مثبت و ناقص در کنار حادثه عاشورا قرار گرفت، یکی از آن تحلیل ها به این مضمون است که حسین بن علی(ع) از حد خود خارج شد و به شمشیر جدش کشته شد.

وی به معرفی حسین بن علی(ع)، اصحابش و معرفی یزید و پدر و یارانش پرداخت و افزود: بی شک برای قیام به قسط و عدالت شمشیر لازم بود یعنی قدرت که نه بلکه اقتدار لازم بود و شمشیر هم در دست رسول خدا(ص) و انبیا(ع) و هم در دست دشمنان رسول خدا قرار گرفت، اما همان شمشیر می تواند انسان را بهشت و جهنم ببرد.

مسئول مدرسه علمیه خان شیراز مطرح کرد: بیان کرد: امام حسین(ع) جان داد تا بشر از ضلالت و جهالت خارج شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha