پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: خدمت به مردم و در کنار مردم بودن هنگام مشکلات، شیوه علما بوده است و در ایام شیوع کرونا نیز طلبه‌ها به خوبی در کنار مردم بودند و برای خدمت رسانی تلاش کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله  نوری همدانی در دیدارحجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، گفتند: خدمت به مردم و در کنار مردم بودن هنگام مشکلات، شیوه علما بوده است و در ایام شیوع کرونا نیز طلبه‌ها به خوبی در کنار مردم بودند و برای خدمت‌رسانی تلاش کردند.

ایشان ترک امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل ابتلای به بلاها عنوان کردند و افزودند: منکرات بسیاری در کشور وجود دارد مانند حجاب و ربا و ...که به آنها توجهی نمی‌کنیم و تا خودمان را اصلاح نکنیم این بلاها دفع نمی‌شود.

معظم له تصریح کردند: در نهج‌البلاغه نیز بیان شده است که گاهی خداوند بلاهایی می‌فرستد برای بیدار کردن مردم و تا مردم خودشان را اصلاح نکنند این بلاها از بین نمی‌روند.

ایشان افزودند: ما وظیفه داریم مردم را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کنیم و از اولین مواردی که ائمه(ع) به ما آموزش داده‌اند امر به معروف و نهی از منکر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفتند: این خدمتگزاری توفیقی است که خداوند به شما داده و باید خدا را برای این توفیق شاکر باشید. ما هم خدا را شاکریم که چنین افرادی در حوزه هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

در ابتدای این جلسه، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در ایام شیوع کرونا بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در این ایام، مرکز خدمات متناسب با شرایط کشور و حوزه و روحانیت مأموریت خود را تعریف کرد و قرارگاه جهادی پیامبر اعظم (ص) برای برنامه‌ریزی مقابله با این بیماری در مرکز خدمات تشکیل شد.

وی تصریح کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، احوالپرسی از معمرین و افرادی که در معرض آسیب هستند، آموزش روش‌های پیشگیری از بیماری به حوزویان و پیگیری درمان افراد مبتلا به این بیماری ازجمله فعالیت‌های این قرارگاه بوده است.

رئیس مرکز خدمات گفت: پس از شیوع کرونا و فقط در مرحله اول، مرکز خدمات با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از معمرین و اساتید حوزه تماس گرفته و جویای احوالشان شده است و اگر با مشکلی مواجه بودند در حد توان مشکلات آنان پیگیری شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های طلاب جهادی افزود: روحانیت همیشه در کنار مردم است و در این ایام نیز در کنار مردم بودند و همگام با کادر جهادی درمان برای مقابله با این بیماری تلاش کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha