پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میرباقری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن به همان اندازه که در صنعت توریسم تلاش می‌کند فرهنگ بردگی و غربی خود را به دیگر جوامع انتقال بدهد برای ممانعت از زیارت اهل‌بیت(ع) و امام حسین علیه‌السلام نیز تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری بعد از نماز عشاء در مراسم عزاداری جاماندگان اربعین که با پخش زنده از شبکه نور و صفحات مجازی آستان مقدس در جوار مضجع شریف بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از عباداتی که در فرهنگ اهل‌بیت (ع) به آن تأکید شده و موردتوجه قرارگرفته و ثواب و فضیلت بی‌شمار بر آن مترتب است زیارت معصومین و به‌ویژه زیارت امام حسین علیه‌السلام است.

وی افزود: فهرست فضیلت‌های زیارت سیدالشهدا بسیار زیاد است که از باب نمونه فضیلت‌هایی را برای مخاطبان عرض خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق روایت، زائر وقتی تصمیم به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌گیرد اهل آسمان مباشر و مأنوس زائر می‌شوند و سماواتیان در معیت زائر قرارگرفته و ملائکه موکل زائر می‌شوند و به استقبال زائر می‌آیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: طبق روایت اگر کسی به زیارت امام حسین علیه‌السلام  برود به مقام یقین و اطمینان نفس می‌رسد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: کسی که به زیارت سیدالشهدا برود از عرش او را تطهیر می‌کنند و ملائکه زمین نیز او را جزو «کروبیان» به‌حساب می‌آورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: کسی که به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌رود در یک مقامی ظاهر می‌شود که گناهان گذشته زائر آمرزیده شده و همانند طفل تازه متولدشده می‌شود و آینده زائر نیز تضمین می‌شود و هیچ گناهی زائر را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: طبق روایت، ملائکه سرشت زائری که در مسیر زیارت فوت شود را تطهیر می‌کنند یعنی عوالم گذشته زائر را نیز تطهیر خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مقام «عتق من النار» برای زائر امام حسین علیه‌السلام  است یعنی از آتش جهنم نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام نیز بسیار عجیب است و در روایت با هزاران هزار حج مقبوله مقایسه شده که بسیار بافضیلت است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: هر قدمی که زائر برمی‌دارد ثواب آزاد کردن یک برده را دارد و اثر زیارت این است که از اولیاء طاغوت فرار و نجات پیدا می‌کند و پناه می‌برد به سمت اولیاء نور که سعادت ابدی را در پی دارد.

وی در ادامه گفت: هیچ دوره‌ای از دوران زندگی بشر، بردگی بشر گسترده و پیچیده‌تر از دوران امروزی نبوده و به حدی بردگی را مجازی و گسترده کرده‌اند که انسان‌ها را از عالم حقیقی به  عالم مجازی و تخیل برده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری افزود: یکی از دیکتاتوری‌ترین رفتارها، افکندن انسان‌ها در سیاه‌چال مجازی و استفاده از ابزار بهداشت جهانی است که با حکمرانی مجازی بشر را به اوج بردگی رسانده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از برکات زیارت این است که نظامات اجتماعی مجازی و بردگی را اصلاح می‌کند و مانع بردگی مجازی می‌شود چراکه الگو بودن شیعه و زیارت اربعین و زیارت امام حسین علیه‌السلام  می‌تواند برای مستکبران جهان مخاطره‌آمیز باشد.

وی یادآور شد: اقتدا نمودن آزادگان جهان به امام حسین علیه‌السلام  برای مستکبران بسیار خطرناک است به همین خاطر می‌خواهند مانع زیارت امام حسین علیه‌السلام شوند چراکه تبدیل جامعه جهانی به جامعه آزادگان و احرار از آثار و برکات زیارت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری تأکید کرد: در طول تاریخ ظالمان مختلفی مانع از زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌شدند و به همان اندازه که اهل‌بیت(ع) تأکید می‌کنند این زیارت آثار و برکات زیادی دارد به همان اندازه هم دشمن تلاش می‌کند مانع زیارت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن به همان اندازه که در صنعت توریسم تلاش می‌کند فرهنگ بردگی و غربی خود را به دیگر جوامع انتقال بدهد برای ممانعت از زیارت اهل‌بیت(ع) و امام حسین علیه‌السلام نیز تلاش می‌کنند.

وی در پایان گفت: مستکبران و غرب‌گراها از عدم زیارت اربعین امسال بسیار خوشحال هستند و ما جاماندگان باید این جاماندگی از زیارت اربعین را فریاد بزنیم تا جزو زائران اربعین قرار بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha