جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم اربعین حوزه خواهران سمنان

حوزه/حجت الاسلام راسخی گفت: بانوان به ویژه حضرت زینب(س) نقش محوری در ماندگاری واقعه کربلا داشتند و یکی از چیزهایی که باعث ماندگاری کربلا شد حضور بانوان محترمه و مکرمه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید ابوالفضل راسخی، در آیین عزاداری چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، به میزبانی مجتمع حوزوی الزهرا(س) سمنان، با اشاره به نقش بانوان در جریان واقعه کربلا اظهار داشت: یکی از چیزهایی که باعث ماندگاری کربلا شد حضور بانوان محترمه و مکرمه بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان با اشاره به اینکه جریان واقعه کربلا نکات منحصر بفردی دارد، تصریح کرد: در جریان واقعه کربلا از طفل شش ماهه تا پیرمرد چندین ساله ایفای نقش کرده اند و نقش بانوان در جریان واقعه کربلا از جهات عده و عُده موثر بود.

وی با بیان اینکه بازگو کردن جریانات کربلا برای نسل  آن زمان و بعد از آن به عهده بخشی از بانوان کربلا بود، افزود: خطبه حضرت زینب (س) مردم را از اتفاقات جریان کربلا با خبر کرد و این نمونه‌ای از ایفای نقش بانوان در جریان واقعه کربلا بود.

حجت الاسلام راسخی با بیان اینکه زنان در کربلا حتی در جنگ هم نقش مهمی داشتند، خاطرنشان کرد: ابن وهب همسرش را  ترغیب به جنگ می‌کرد و پس از شهادت همسرش، چوب یا به تعبیر ما چماق برداشته و به دشمن حمله کرد.

وی با اشاره به حال کنونی جامعه و مقایسه آن با واقعه عاشورا بیان کرد: در آن زمان سلاح ما شمشیر و سپر و نیزه بود اما امروز جنگ ما مجازی و دنیای اطلاعات است و دشمن با ابعاد مختلف حمله می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان با بیان اینکه امروز فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است و انسان باید خودش را دریابد، گفت: یکی از برکاتی که ما در برابر هجمه های دشمنان داریم سیدالشهداء و اربعین آن حضرت است.

وی با بیان اینکه یکی از رموز ماندگاری کربلا اربعین است، افزود: خدا برای برخی از مکان ها و زمان ها و اعداد حساب ویژه باز می‌کند، عدد ۴۰ در نزد خدا محترم و ویژه است؛ در روایت منقول است که اگر کسی چهل جمعه بدون فاصله غسل جمعه کند این بدن در قبر نمی پوسد.

حجت الاسلام راسخی با بیان اینکه برخی از افراد مشکلات کرونایی را تنها در مساجد و تکایا می بینند اما بازارها همچنان باز است، گفت: باید مراقب باشیم الان هم جنگ است و دشمن در حال رصد ماست اگر مراقب نباشیم به دام دشمن می افتیم؛ باید بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشیم زیرا تبلیغات دشمن کار را به جایی می رساند که مردم می پرسند مگر علی نماز می‌خواند؟.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha