دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه کابینت

حوزه/ محمدرحیم کارآفرین روستای نردین منطقه کالپوش شهرستان میامی در دل محرومیت‌ها آستین همت را بالا زده و با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد با راه‌اندازی کارگاه کابینت و دکورسازی هفت فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، جوانان روستا خیلی بی‌ادعاتر از تصورات ما هستند.

 هرکدام در گوشه‌ای از زادگاهشان، آستین‌ها را بالا زده و برای خودشان و چند نفر دیگر شغل ایجاد کرده‌اند اما همین همت بسته به حمایت‌های دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی است که پشتوانه راهشان شود.

روستایی‌های تحصیل‌کرده‌ای که به‌خوبی می‌دانند دیگر قرار نیست «آب» ناجی روستاها باشد و کشاورزی نمی‌تواند هنوز مانند سابق راه اصلی ارتزاق به شمار رود.

آن‌ها ظرفیت‌های بومی روستای خود را شناخته‌اند و دل به خلاقیت و پشتکار خود داده‌اند.

 گرچه از امکانات خوبی برخوردار نیستند اما باهمت والا به محدودیت‌ها نه گفته و مشغول به کار می‌شوند.

این بار محمدرحیم ساکن روستای نر دین، شهرستان میامی و منطقه کالپوش شکست سختی به غول بیکاری روستای خود داده و برای هفت نفر از جوانان این روستا اشتغال ایجاد کرده است.

محمدرحیم با اجاره یک کارگاه و خرید دستگاه‌های برش، سی. ان.سی و ساخت کابینت آغاز به کارکرده است و در حال حاضر سه نفر به‌صورت مستقیم چهار اشتغال و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

کارآفرین روستای نر دین که به محدودیت‌ها نه گفته است و تصمیم دارد کارگاه خود را گسترش دهد، کابینت‌های تولیدی را علاوه بر فروش درروها به شهرستان میامی و سایر نقاط استان سمنان ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha