جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر اختصاصی خبرگزاری حوزه از اربعین امسال

حوزه/هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان قم به مناسبت اربعین حسینی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان قم به مناسبت اربعین حسینی بیانیه ای صادر کرده که متن آن  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علی ولی الله و حبیبه، السلام علی خلیل الله و نجیبه، السلام علی صفی الله و ابن صفیه، السلام علی الحسین المظلوم الشهید، الذی بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة

    سلام بر خون خدا، سلام بر رحمته الواسعه، سلام بر تشنه لب  کنار   نهر  فرات، سلام بر دشت تفتیده عشق، سلام بر میدان عشق بازی  یاران عاشق دلباخته کوی معشوق، سلام بر کربلا ...

    داستان کربلا، داستان افتادن سرها از بدن، روز جدایی حق از باطل، روز مواجهه اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم با اسلام آمریکایی، روز اخلاق و ضد اخلاق، باید ها و نباید ها، هنجارها و ناهنجارها و روز ایمان و الحاد کفر است.

    و اربعین رزمایش حضور منتظران جهت ابراز ارادت و محبت به امام خویش است. اربعین موسمی است که در آن میتوان برای زمینه سازی ظهور، تمرین وحدت و همدلی داشت. انتظار تنها یک امر قلبی نیست. شیعه ای که قلبا تسلیم امر امامت است، باید ضمن اطاعت از امام، نسبت به دشمنان ایشان هم بیزاری داشته باشد و برای یاری امام خود، آماده جهاد باشد .

    اربعین نشان از یک اعجاز خداوندی دارد. اربعین تشکیل جبهه ای از نور و صف بندی آنان برای نابودی نظام استکبار و سپس زمینه سازی برای تمدن وعده داده شده خداوندی در آخرالزمان است. هدف اربعین با تشکیل تمدن نوین اسلامی تحقق می یابد. اربعین صحنه عملی است که خداوند پیشاروی بشریت قرار داده تا به بهترین الگو ها  و سبک زندگی در راستای تقویت ایمان، و باورهای دینی و اصلاح و ارتقای صفات اخلاقی و رفتاری دست یابند.

     اربعین به ما وحدت حسینی علیه السلام را درس داد و همگان دریافتیم که تنها حسین علیه السلام مصباح الهدی و سفینة النجاة است.

     اربعین به ما یاد داد که کربلا  محل اجتماع ما، و تشکیل نظام جهانی اسلام و تلاش در راه آن حق، در حد شهادت  و آن هم با آن وضع، آرزو و آرمان ماست.

    اربعین رسانه بازتولید گفتمان شیعه است. منطق امام حسین علیه السلام منطق دفاع از حق است و ایستادگی در مقابل ظلم و گمراهی استکبار است.

    در زمان دسیسه های شیطانی انتقال لانه شیطان بزرگ از تل آویو به بیت المقدس و اعلام قدس به عنوان پایتخت دولت کودک کش صهیونی، نقشه توطئه آمیز " معامله قرن" ، کشتار جنون آمیز جوانان غیور فلسطینی و تحمیل انواع فشارهای اقتصادی، غذایی و دارویی به مردم مظلوم غزه، کشتار وحشتناک مردم مظلوم یمن، رقم زدن حوادث تلخ و اسفبار کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، بحرین، لبنان، افغانستان، پاکستان، میانمار، مصر، مراکش، سودان، لیبی، نیجریه و ... ، انهدام هدفمند زیرساخت ها و آثار تمدن اسلامی توسط گروه های تکفیری، اسلام هراسی در جهان غرب، عادی سازی رابطه رژیم غاصب صهیونیسم با بعضی کشورهای حقیر و ذلیل در منطقه، انواع فشارهای مختلف فرهنگی، سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی و ... به ایران اسلامی، همه اش از سوی یک کانون واحد یهودی فراماسونری مستقر در اروپا و آمریکا طراحی میشود که با دستیابی به لابی قدرت و ثروت در آمریکا و اروپا و سازمان ملل، دنیای امروز را قربانی مطامع شیطانی خود ساخته و بشریت را به مصیبت های عظیم دچار ساخته اند. دامن زدن به قحطی و گرسنگی در برخی مناطق محروم جهان و شیوع انواع بیماری ها و ویروسهای مرگبار از جمله ویروس کرونا،  ساخته و پرداخته قبیله نژاد پرستانی است که خود را  " قوم برگزیده " دانسته و بقیه ملل را خارج از انسانیت تلقی میکنند؛ آری در این زمان راهپیمایی اربعین بطور معجزه آسایی گسترش می یابد و بعنوان یک آیت عظما و نشانه ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حق و مقاومت بر علیه جبهه کفر و استکبار  خودنمایی میکنند.

    اربعین بمعنای احیای ارزش های والای انسانی است، به معنای حراست از غیرت و شجاعت و حریت است. اربعین به معنای مبارزه با نفس و اهریمن درون است، اربعین به معنای ولایت و چنگ زدن به حبل الله است. اربعین زبان نمادین گفتگوی ما با سایر تمدن ها و جهان است. در تمدن نوین اسلامی آزادگی یک اصل و مظلوم مورد حمایت است  حتی اگر مردمان مسلمان یا شیعه نباشند. در این تمدن ظالم در امان نیست اگرچه مسلمان باشد و ما این منطق را از امام شهیدمان به ارث برده ایم. هموکه درس تسلیم نشدن مقابل ظالم را به ما آموخت. آری پیروزی با ماست و ما منتظر منتقم خون ابا عبدالله علیه السلام ایم.

    کربلا ما را به خود  فرا میخواند و آن سوی تر قدس است در اسارت شیطان که راه آن از کربلا میگذرد. اربعین پیوند مستحکم میان مسلمانان اعم  از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف ایجاد کرد . حب الحسین یجمعنا

    یا معز المومنین المستضعفین و یا مذل الکافرین المستکبرین الظالمین یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف،  پیش خداوند متعال گواهی دهید که اشک ها بر گونه هایمان همچنان جاری، حال آنکه دلهایمان در کربلا جامانده است و هزاران حسرت و آه که این توفیق از ما سلب شد؛ اما از برادران مجاهد و عزیز عراقی میخواهیم همانطور که مشتاقانه در سالهای گذشته به بهترین نحو ممکن از زائران سراسر دنیا در موسم اربعین استقبال می کردند و بر این امر عاشقانه اصرار می ورزیدند، امسال جاماندگان اربعینی را یاد کنند و سلامی از طرف عاشقان دلسوخته جامانده به خدمت مولایمان اباعبدالله الحسین علیه السلام تقدیم نمایند. ما هم با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف  عهد می بندیم پیام رسان این نهضت حسینی علیه السلام همچون عقیله بنی هاشم، زینب کبری سلام الله علیها باشیم.

قلبی لقلبکم سلم و امری لامرکم متبع و نصرتی لکم معده حتی یاذن الله لکم فمعکم معکم لا مع عدوکم

والسلام علیکم و رحمة الله برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha